Conceptes bàsics de màrqueting digital

po

Et serà molt útil dominar els conceptes següents de cara al posicionament i la visibilitat del teu negoci a Internet. Pren nota:

CTR

“Clic Throught Rate” Relació entre les vegades que un determinat resultat es mostra (ja sigui un anunci de pagament o resultat en un cercador) i les vegades que es fa clic. Així, per exemple, un anunci que es mostri 100 vegades al dia i rebi cinc clics diaris de la mateixa pàgina tindrà un CTR del 5%

CPM

Representa el cost per mil impressions d’un anunci. És a dir, el preu d’aparèixer imprès mil vegades a la pàgina web on es publicita. L’anunciant proposa el nombre d’ocasions en les quals vol que el seu missatge aparegui a la pàgina i sobre la base d’això estableix un preu per cada mil impressions. Per exemple, si una pàgina web té un preu de 10 € per cada mil impressions i l’anunciant sol·licita 100.000, el cost de la campanya serà de 1000 €

CPC

“Cost per clic” L’anunciant paga una quantitat a negociar per cada vegada que l’usuari fa clic en l’anunci. El sistema més reconegut de CPC és Google Adwords, on els anunciants poden suggerir el preu que pagaran per clic. Els anuncis de Facebook també estan cobrant gran rellevància gràcies a la seva notable eficiència per cost i el seu depurat grau de segmentació.

CPA

El cost per acció va més enllà del clic i requereix d’una acció de l’usuari perquè es produeixi pagament de l’anunciant: subscripció a una llista, descàrrega de programari, compra de producte, etc. El CPA sol tenir un cost més elevat que altres mètodes de mesurament.

ROI

“Tornada de la inversió” El característic d’aquesta mètrica és que ens permet quantificar econòmicament l’èxit de la nostra campanya en relació a l’invertit. El ROI mesura les vendes i costos en funció d’un temps transcorregut i d’una atribució de font de tràfic.

Per exemple, comptem amb un pressupost de 300 € per a publicitat i decidim invertir 200 en Google i 100 en Yahoo. Establim que invertirem 300 € en aquelles campanyes que ens lliurin una tornada d’inversió del 40% al mes. Transcorregut aquest temps, Google ens porta una tornada de 70 € (ROI 35%) mentre que amb Yahoo recuperem solament 40 € (ROI45%) Dels 300 € hem recuperat 115 €, un ROIde campanya total del 38%. No s’ha aconseguit l’objectiu.

Aquestes dades ens ajudaran a prendre millors decisions i optimitzar el pressupost d’acord als objectius de l’empresa.

FUNNEL DE VENDA

Mostra, en forma d’embut, del recorregut que segueix l’usuari des de la seva captació a la transacció final.

LEAD

Un lead és un usuari que ha facilitat les seves dades (generalment emplenant un formulari en una landing page) a canvi d’obtenir alguna cosa, ja sigui un producte o informació. El lead és el primer pas en el funnel de venda.

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Ens seguim?

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Ens seguim?

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   2V0-621   200-120   JK0-022   9A0-385   70-533   1z0-434   N10-006   PMP   70-532   300-320   70-412   100-105  , 70-410   9L0-066   NSE4   000-105   400-201   300-208   MB2-704   70-417   ICBB   350-060   NSE4   HP0-S42   NSE4   1Z0-144   70-246   101-400   000-017   300-208   1Z0-060   101-400   102-400   1Z0-804   70-534   350-029   70-178   70-462   EX200   000-017   9L0-012   CAP   000-106   C_TFIN52_66   c2010-652   CCA-500   70-488   N10-006   642-999   M70-101   300-135   2V0-621   CAP   300-135   C_TFIN52_66