Consideracions importants per assolir l’èxit a les publicacions

Compartir

A l’era del contingut en què vivim actualment, existeix una sobresaturació a les xarxes socials que fa que hi hagi una quantitat massiva de publicacions que passem per alt i que tenen dificultats per ser reeixits. Pocs continguts acaben sent visualitzats pels usuaris perquè moltes vegades a l’hora de publicar, no es tenen en compte diferents qüestions que són necessàries per obtenir l’èxit:

L’elecció del tema d’un contingut: és essencial tenir com a punt de mira quina marca som i què ens representa, un contingut pot ser molt bo per certs targets però no tots som iguals. Ara, gràcies a la segmentació, podem saber com ajustar-nos a les necessitats/interessos d’aquesta i ser més eficients per una audiència en particular.

L’optimització de la web i saber on llançar un contingut. La usabilitat i l’eficiència del lloc escollit és vital per aconseguir l’èxit i no s’ha de prendre a la lleugera, ja que pot causar danys greus en el triomf d’una pàgina web (sobretot quan encara no té la potència necessària per una gran inversió i ho obviem).

És fonamental conèixer i millorar l’abast orgànic del lloc web. Optimitzar el SEO potser pot semblar un tecnicisme però la recompensa d’utilitzar correctament aquesta eina pot ser molt gran. Per això, cada element que utilitzis per optimitzar el teu lloc web hauria de fer-se amb base en el codi font de cada pàgina.

El seguiment analític. Mesurar a través de diferents eines el rendiment del lloc web és crucial per saber què és el que estàs realitzant correctament pel teu públic (què agrada o què no), és ideal per modelar el contingut i arribar a allò que sigui de valor pel nostre públic.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.