Més Smart TVs i més consum de televisió de pagament

Smart TV
Compartir

Per primera vegada, el nombre d’usuaris que tenen Smart TV (57%) supera als que no en tenen. Així ho reflecteix l’informe Anual Televident Now! del 2018 de la consultora The Cocktail Analysis, que inclou altres dades que demostren com la connectivitat ha canviat el consum televisiu.

Una altra de les dades destacades, és el 62% d’usuaris que compten amb algun tipus de subscripció de pagament (un 11% més que en el 2017). A més, 9 de cada 10 dels internautes enquestats assenyalen conèixer l’existència de plataformes com Netflix i HBO. El 45% n’utilitza una actualment i només el 28% no comparteix la subscripció amb més persones.

Més enllà d’això, l’informe ressalta que el mercat de la televisió de pagament per Internet (IPTV) es troba dominat per Movistar +, que posseeix un 54% del total, seguit per Vodafone TV amb un 23%. A més, recull que el 64% dels internautes realitzen descàrregues o streaming fora de les plataformes legals.

Consum televisiu multiplataforma

L’Anual Televident Now! també com la televisió va més enllà de l’aparell tradicional, sent ara més multidispositiu que mai. El 82% dels usuaris de smartphone consumeix continguts televisius en aquest dispositiu, dedicant més de 4 hores de mitjana a la setmana. Un 37% declara que incrementaria el seu ús si disposés de dades il·limitades.

Els consums en aquest dispositiu se centren en vídeos de curta durada (fins a 10 minuts), amb un 49% dels usuaris que els consumeix de manera habitual. Pel que fa a les apps de vídeo instal·lades, lidera YouTube, amb un 72% dels usuaris. Plataformes com Netflix, Atresplayer o Amazon s’han enfortit en l’últim any.

L’estudi també analitza el mercat de la TDT i apunta que el 87% dels enquestats veuen canals de TDT. Les hores clau de consum es troben entre les 20 i la 1 h i els canals d’Atresmedia són els que tenen un major nombre d’espectadors habituals. Els principals motius de consum de la TDT són la informació sobre l’actualitat (35%), l’acompanyament a altres activitats (29%) o relaxació (28%).

Etiquetes: