Crear una Landing Page

Compartir

No hi ha dubte que les paraules clau s’utilitzen per construir frases que tinguin la intenció de persuadir el client ideal i així aconseguir més clients potencials. Aquestes són l’ànima del SEO, però també és important crear landing page o també pàgines d’arribada interessants on caiguin tots els teus leads. No hi ha conversions o clients potencials si no hi ha trànsit. En executar una campanya a Adwords (SEM) has de fer la teva recerca de paraules clau d’acord al teu buyer persona per promocionar la URL del teu landing page. Amb això aconsegueixes dos beneficis:

Des del SEM: que la campanya es dirigeixi al públic correcte mostrant el teu landing page en el moment precís.
Des del SEO: al moment de crear landing page tingues en compte que has de seleccionar la paraula clau que va anar a l’URL, en el títol, en els textos que anuncien els beneficis i en el cridat a l’acció. En teoria, això t’ajudarà en la tasca de posicionar la teva pàgina quan acabi la campanya. Has d’evitar crear distraccions amb temes i / o sessions diferents. El teu landing ha de mostrar, només i exclusivament, la informació o la promoció que estàs oferint. Segons la plataforma Wishpond aquest excés d’ofertes disminueix les conversions en un 26%.

En campanyes SEM i Social Media Marketing (SMM) es promociona directament la URL del teu landing page per generar trànsit. Però des del punt de vista SEO, el trànsit es genera a través d’un post al bloc, el qual es distribueix en xarxes socials, tal com ho proposa la metodologia Inbound Màrqueting.
Si vols les dades dels teus visitants, has de lliurar alguna cosa a canvi. Ofereix una cosa molt interessant per al teu públic objectiu; un regal, un gran descompte, etc. En altres paraules, procura donar alguna cosa de valor a canvi de la seva informació.

Una landing page centrada en la conversió s’ha de construir així:
• Amb un títol en negreta que contingui una de les paraules clau rellevants.
• Una llista de beneficis per convidar l’usuari a què accedeixi a la teva oferta o informació.
• Una imatge o vídeo per persuadir amb una llista de beneficis per convidar l’usuari a què accedeixi a la teva oferta o informació.
• Un formulari on el visitant deixa els seus i, finalment, el botó que cridi a l’acció després de deixar les seves dades.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.