De les 50 emissions televisives més vistes el 2018 a Espanya, 48 són futbol

Resum audiències TV 2018
Compartir

Abans de tancar el 2018, Barlovento Comunicación, consultoria audiovisual i digital, va publicar l’informe en què fa el balanç anual del sector televisiu. Entre totes les dades que recullen les més de 60 pàgines del document, crida especialment l’atenció la llista d’emissions més vistes de l’any, amb el futbol com a (gairebé) absolut protagonista.

I és que de les 50 emissions enllistades, 48 corresponen a un esdeveniment futbolístic, bàsicament partits de futbol del Mundial de Rússia, la Champions League, la UEFA Europa League o la Copa del Rei. El festival d’Eurovisió – en el lloc 13 i 17 – és l’únic programa de l’any desvinculat d’aquest esport que se situa entre els més vistos del 2018.

Mode de consum canviant, serveis d'”streaming” a l’alça

Més enllà d’això, l’informe recull moltes altres dades destacables, com les respectives a les audiències per canals. En aquest sentit, la cadena capçalera de Mediaset, Telecinco, va aconseguir ser líder per setè any consecutiu amb un 14,2% de share (supera a Antena 2, amb un 12,3%). Pel que fa a les autonòmiques, TV3 és la cadena més forta, amb un 2,2% més de quota respecte al 2017.

Sobre el consum televisiu, el document reflecteix un descens en el consum tradicional lineal. Mentre el 2017 el consum mitjà diari de televisió era de 240 minuts per persona i dia, aquesta xifra va baixar fins als 234 minuts el 2018 (sempre tenint en compte el consum “en diferit” i de “convidats”). En línia a aquest descens, no sorprèn que un dels apartats de l’estudi remarqui el creixement de les companyies OTT en modalitat de subscripció, amb Movistar + (1) i Netflix (2) superant els dos milions de clients.

Una altra dada que resulta un clar indicatiu de la situació del sector televisiu és el fet que la inversió publicitària s’hagi estancat per segon any consecutiu.