Els trolls a Twitter

Compartir

Jack Dorsey, el CEO de Twitter, va voler erradicar d’una vegada la salut de la seva xarxa social sol·licitant ajuda a la comunitat. Convidava a millorar la cortesia en les converses per així acabar amb els trolls, és a dir, aquells usuaris que distorsionen i resten valor a les converses públiques de Twitter arribant a l’abús. Aquests no infringeixen explícitament les normes i polítiques de la xarxa, ja que no violen les normes però  arriben a l’abús. Els comptes reportats constitueixen menys de l’1% del total, però generen molt soroll.

És important saber detectar els trolls i Twitter ho podrà fer realitat duent a terme revisions en les publicacions, tot per mitjà del treball conjunt del machine learning i un exèrcit humà. Aquesta revisió analitzarà a detall la presentació dels tuits en els diàlegs i en les recerques amb què es podran obtenir patrons de comportament. Analitzarà els usuaris que tenen més d’un compte, els que comenten a altres que no els segueixen, els que simplement no posen cap correu, etc. Twitter podrà trobar els comptes abusius i podrà acabar amb els trolls. A més acabarà mostrant menys contingut provinent d’aquests comptes en la recerca i en les converses.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.