La finalitat de l’algoritme d’Instagram

Compartir

Instagram va deixar de mostrar-nos el contingut mitjançant un ordre temporal, és a dir, ja no ens apareixen les publicacions més recents en primera posició i el contrari amb les més antigues.

Aquest modus operandi d’Instagram va arribar arran que la xarxa social fos comprada i passés a formar part de Facebook, on ja existia aquest mètode. Per als que encara no sapigueu quina finalitat té l’algoritme, és la d’oferir-nos una millor experiència d’ús.

Encara que no ho vam crear, l’algoritme d’Instagram té un sentit molt lògic i beneficiari. Ens mostrarà en primer lloc el contingut que considera més important que han compartit els nostres contactes o aquells comptes a les que seguim.

Aquesta novetat ens aproxima als continguts que poden ser més interessants per a nosaltres d’acord amb l’èxit social (likes i comentaris), l’èxit d’amics que tenen un gust similar al teu i, en definitiva, les que han despertat més interès. Alhora, aquelles publicacions amb les quals tinguis menor afinitat quedaran relegades i empadronades on habita l’oblit, seran l’últim scroll abans d’anar a dormir.

Així doncs, Instagram coneixerà els teus gustos i afinitats aportant un contingut més qualitatiu per a tu. Un usuari que obri l’app un cop al dia es trobarà amb una multitud de fotos a veure, entre elles hi haurà moltes que li resultaran intranscendents. Podem confirmar que la seva experiència no serà del tot satisfactòria. En canvi, aquell que es connecti més vegades al dia serà estudiat i Instagram amortirà el seu efecte de forma progressiva prioritzant el potencialment interessant enfront del previsiblement anodí.

Aquest algoritme deixaria de tenir sentit si l’usuari simplement consumeix tot el contingut pendent de forma freqüent. Però el nostre temps és limitat i volem consumir continguts quan volem i on volem. ¿Així que per què perdre el temps quan ens ho posen fàcil?

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.