Futures tendències, però no gaire llunyanes, de la missatgeria mòbil

Compartir

Al món de la missatgeria mòbil encara li queda un llarg recorregut. Des que va aparèixer, fa una dècada aproximadament, s’ha transformat totalment passant d’un SMS a l’intercanvi de dades en el núvol. La clau és saber cap a on es canalitzaran les tendències de missatgeria en un futur pròxim.

De moment ja podem orientar-nos en algunes qüestions:

– Les traduccions instantànies. Diverses empreses ja estan treballant en un nou tipus de traducció de missatges a temps real. En uns anys podrem gaudir d’un intercanvi de llenguatges diferents a temps real que possibilitarà una conversa entre persones.

– La realitat virtual està en auge. Connectar-nos a aquests mons paral·lels a través de dispositius mòbils, tablets, etc. però fent un pas cap endavant en el futur de la missatgeria, com connectar-nos a través d’ulleres sense necessitat d’un teclat, per exemple.

– Emojis a partir de la nostra expressió facial, únicament mirant els nostres dispositius mòbils.

– Comunicació amb empreses. La comunicació entre empresa i client és primordial per mantenir un contacte directe al món dels negocis perquè clients actius o potencials puguin contactar amb nosaltres. Per això, la missatgeria mòbil serà indispensable. S’eliminarà l’SPAM i la propaganda i rebrem sols missatges basats en subscripcions de notícies.

– Privacitat. La protecció de dades enfront de tercers s’endureix cada any. La nova normativa GDPR que hem comentat en anteriors publicacions busca reformar i unir diferents legislacions de cara a protegir la nostra privadesa imposant sancions a les empreses que es comuniquin per plataformes que no la compleixin.

– Parlar amb objectes. L’entorn interconnectat està en auge. Igual que ja hi ha sistemes que permeten comunicar-nos amb la nostra casa, dins de molt poc això serà un estàndard. Arribarem a l’eix de què és l’Internet.t de las Cosas, permitiéndonos pedirle a nuestra nevera por voz aquello que nos falta.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.