Futures tendències Social Media

Compartir

Les dades manejades per Kantar Media parlen de 8 grans tendències en l’ecosistema social, algunes ja consolidades i altres incipients però que provocaran diferents disrupcions en la forma en què les companyies utilitzaran el suport:

Continguts. Les últimes eines tecnològiques són només ponts que connectaran la realitat amb el virtual i el contingut serà el nexe d’unió entre els objectes, les persones i la tecnologia.
Intel·ligència artificial. S’està introduint lentament a les xarxes socials. Alhora, el dispositiu de videoxat de Facebook, presentat oficialment aquest mes de maig, és un gran exemple de la utilització del deep learning i de com s’ha d’integrar en les nostres vides diàries.

Publicitat personalitzada. Malgrat la seva recaiguda l’any 2017, causada entre altres motius per la manca d’estàndards pel que fa a la visibilitat de les campanyes, la publicitat en xarxes socials es convertirà al 2018 en una mica més personal, interactiva i valorada pel consumidor.

Màrqueting d’influència. Cada vegada són més les marques que han aconseguit resultats gràcies a aquesta estratègia i que, per tant, aquest 2018 encara s’aposta més per aquesta via. No obstant això, hi ha molts enfocaments diferents, de manera que cada companyia haurà d’assegurar triar el que es trobi en línia amb els seus objectius.

Vídeo. Facebook afirma que el text es deixarà d’utilitzar en cinc anys i que tot seran vídeos. Igualment, les marques hauran de seguir apostant per altres formats interactius que combinin tots dos, ja que seguiran generant engagement amb els consumidors.

Privacitat. La Generació Z és la que està més preocupada per la seva privacitat a les xarxes socials. De manera que les marques han de trobar mètodes alternatius per connectar amb els usuaris més joves. No obstant això, aquesta por a l’exposició a les plataformes de social media és una cosa que preocupa als consumidors en general i podria convertir-se en un dels problemes més importants del segle.

Notícies falses. “Les xarxes socials són el mitjà menys fiable de tots, amb només un 33% de fiabilitat” confirma l’estudi de Kantar Trust in News. Per aquest motiu, millorar l’algoritme per lluitar contra les notícies falses s’ha convertit en una de les principals prioritats de les xarxes socials aquest any.

Model integrat. Al mercat occidental, Facebook, Messenger, WhatsApp i Instagram són aplicacions independents. No obstant això, les xarxes socials xineses utilitzen un model “integrat”, ja que els consumidors prefereixen un enfocament més global, en què tot succeeixi dins d’una aplicació centralitzada, com per exemple WeChatQQWeibo, entre d’altres.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.