Google canvia el posicionament del buscador i presenta Panda 4.0

Compartir

Matt Cutts, responsable de webspam de Google, ha anunciat al seu compte de twitter que el nou algoritme de Google Panda (la versió 4.0) ha començat a aplicar-se avui mateix.

Aparèixer en la primera posició de Google sempre ha estat la principal preocupació pels responsables de pàgines web, el que es coneix com a SEO o posicionament orgànic, ja que això provoca més visites i el que pot derivar: publicitat, vendes a la botiga online, clients, etcètera. La classificació que Google elabora quan fem una recerca depèn de milers de factors i per això és important treballar les regles que la mateixa companyia demana: no fer spam, bon disseny, fàcils funcionalitats i un llarg etcètera.

La notícia de la nova actualització està sent portada de tots els mitjans especialitzats. És curiós perquè Google en el seu temps va avisar que hi haurien pocs canvis importants, però Panda 4.0 ha agafat desprevingut a tothom i ha sorprès a la comunitat.

La mateixa persona que ha fet el tweet avui, va informar fa unes setmanes que la principal preocupació de Google és disenyar bones tècniques (Panda 4.0) per millorar la qualitat del buscador, és a dir Google, i que els resultats s’adaptin al màxim al que realment estem buscant. És per això, que segons fonts, Google rebaixarà els requisits necessaris per permetre a les webs més petites aparèixer en millors posicions. Fins ara, les webs amb més tràfic ocupaven les primeres posicions encara que el contingut no fos exactament el que l’usuari estigués buscant. El canvi no sembla molt radical, és a dir, les webs més importants seguiran tenint un paper prioritari.

Això podria ser una bona notícia per les webs i negocis que acaben de començar o són petits, i que fins ara és quasi impossible poder destacar entre la multitud. De moment haurem d’esperar com a mínim uns dies per analitzar el tràfic, els resultats i les opinions de la gent.

Sou propietaris d’alguna pàgina web? Heu notat algun canvi? Feu-nos arribar els vostres comentaris!

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Etiquetes: