LA CERVESA CONTRA EL CANVI CLIMÀTIC

cervesa-sostenible
Compartir

L’amenaça que suposa el canvi climàtic per a les reserves naturals acaba de sumar un altre enemic poderós: la indústria de la cervesa, decidida a ajudar al planeta per aconseguir “sobreviure al segle vinent“, apunta el responsable de sostenibilitat d’AB InBev, Tony Milikin.

Milikin, que busca fer sostenible al fabricant número1 mundial de cervesa, amb marques com Budweiser, Corona, Stella Artois o Leffe, sona apocalíptic després de participar en la Web Summit que acaba de concloure a Lisboa, on ha acudit per primera vegada amb una seguretat: o s’involucren en la protecció del món o no hi seran d’aquí a un segle.

El nostre producte es fa amb elements naturals. Usem agricultura, aigua… tot natural, així que hem de fer coses pel medi ambient o no serem un negoci durador, no estarem aquí dintre de 100 anys“.

La seva arribada a la cita de Lisboa obeeix a una necessitat d’ “investigar i fer contactes” que l’ajudin a trobar fórmules per seguir fabricant cervesa reduint cada vegada més l’impacte mediambiental i, eventualment, fins i tot ajudant a la naturalesa a recuperar-se.

Si solucionem els nostres problemes, ajudem també al planeta“, afirma Milikin, que exposa una idea tan lloable com apressant per al gegant belga AB InBev.

Estem treballant per millorar la qualitat de les reserves d’aigua en les quals estem. Una de cada quatre cerveses que fem al món ve de zones on el proveïment d’aigua es veu restringit, i estarem en més àrees així en els pròxims deu anys. L’aigua és clau“, avisa.

Perquè poden usar-se molts ingredients per fer cervesa, continua, però “totes les fórmules inclouen aigua“. Per això presenta a Lisboa el seu projecte 100+Acelerator per “identificar i recolzar innovadors que estiguin desenvolupant solucions per a apressants assumptes de sostenibilitat global” centrats en aigua, productivitat agrícola o creació de productes més reciclables.

La percepció és que extraiem molta aigua, i per tant necessitem ser part de la solució. Si aconseguim amb ajuda d’una startup retornar part d’aquesta aigua i ajudar, és una gran oportunitat, cert? Ja hem contactat amb un parell d’elles que de fet poden treure aigua de l’aire”, explica entusiasmat.

El futur, diu “està ja aquí, però no està distribuït. Passen coses al voltant del món i no ho sabem. No volem perdre’ns aquesta tecnologia, volem formar part d’ella, i creiem que podem portar totes les startsup juntes, i llavors presentar-les al món. Portar inversors, apassionats pel mediambiental”. Aquest objectiu s’uneix al compromís d’AB InBev anunciat el març passat d’aconseguir, vers el 2025, operar completament amb energies renovables.

“Per a final d’any estarem en al voltant del 50 % del compromís”, diu Milikin, que considera que el repte suposa una adaptació a energies netessignificativament més ràpida que el de qualsevol altra companyia” del sector. Considera que podran aconseguir-ho i a més avançar en solucions per al planeta recolzant-se en la que identifica com a principal qualitat de la cervesa: “unir a la gent“.

“Celebracions, aniversaris, noces… sempre hi ha cervesa. Així que crec que podem unir al món al voltant del nostre programa de sostenibilitat i tenir una gran influència a la Terra“, sosté

“La meta final? “Que els teus fills i néts tinguin un món millor en el qual viure, i en el qual beguin cervesa”, conclou.

Gemma

Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Etiquetes: