Com obtenir un avantatge competitiu davant la competència

Compartir

Mantenir un negoci estable es torna cada vegada més complicat quan el mercat està replet de competència i la constant necessitat d’innovació és indispensable per mantenir al consumidor pendent i content amb la marca.

Solament el 3% de les noves signatures de marca arriben al tercer any d’activitat a causa que han de trobar estratègies per sobrepassar la barrera del temps i construir una organització pròspera. A través d’Internet podem contactar fàcilment amb nous clients però el fet d’aconseguir-los i mantenir-los no es tracta de màgia. A continuació trobareu tàctiques per obtenir un avantatge competitiu.

– El transmedia: La comercialització multitàctil  és un element que aconsegueix a arribar a diferents públics amb un mateix missatge. Permet augmentar  l’abast en dirigir-se a diversos segments en diferents moments. Es pot implementar una campanya de mitjans per promocionar una marca però no significa limitar un missatge a les xarxes. La mateixa missatgeria es pot dirigir a campanyes d’email màrqueting, SEU anuncis de remarketing, publicacions en blogs i fins i tot en fullets físics. S’ha de crear un reconeixement de marca consistent i sostenible en múltiples canals.

– Redirigir finestres emergents i intent de sortida: Una finestra emergent d’intent de sortida en un giny simple que apareix quan un usuari intenta abandonar un lloc web. Això es converteix en una excel·lent manera de tornar interactuar amb algú just quan són a punt d’anar-se, la meta és convèncer-los que es quedin i segueixin llegint o es tornin subscriptors.

La majoria d’ocasions aquest recurs és utilitzat per fer créixer la llista de correu electrònic, però es puc fer molt més. Aquesta tàctica de màrqueting permet donar-li als teus clients potencials l’incentiu adequat i persuadir-los perquè donin al teu contingut una segona oportunitat. Es poden oferir descomptes especials, cupons, accés a contingut gratuït, entre uns altres. Assegura’t que l’oferta tingui un element d’exclusivitat i sigui molt convincent perquè les persones se sumeixen al teu servei.

– Campanyes de màrqueting de contingut pagat: no importa com de gran sigui el teu contingut, probablement no aconsegueixi el mateix nivell de trànsit, generació de leads i participació que aquells que estan preparats i llestos per pagar pel trànsit. El Content Màrqueting pot ajudar al fet que el teu negoci creixi de manera orgànica, però això pot portar molt temps.

Tant la publicitat en AdWords com en xarxes socials permeten triar el tipus de públic al que desitges que arribin els teus anuncis, la qual cosa significa que pots ser extremadament específic amb la forma en què gastes els teus diners. Un enfocament interessant per a la promoció del contingut pagat és usar les xarxes de lliurament de contingut com Outbrain, Taboola o Plista que mostren el teu contingut com a lectura recomanada en llocs web de notícies.

– Facebook Messenger Màrqueting: Has usat Facebook Messenger Ads? Aquesta eina encara és bastant nova i actua com un canal separat, en resum, pots crear missatges patrocinats i enviar-los a les teves connexions per iniciar una conversa amb ells a través de la funció de missatgeria de la plataforma social; en cas que responguin, has de construir una relació amb possibles clients i tenir una conversa real de persona a persona.

Existeixen diferents formes d’utilitzar els anuncis de Messenger per captar clients potencials. Un d’ells, és executar anuncis típics de Newsfeed que, quan es fa clic en ells, s’obren missatges de Facebook en lloc anar a una URL. Un altre exemple és l’ús de bots automatitzats per manejar els teus anuncis de Messenger, executar missatges patrocinats per a tràfic fred, entre uns altres.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.