Com obtenir un avantatge competitiu davant la competència

o

Mantenir un negoci estable es torna cada vegada més complicat quan el mercat està replet de competència i la constant necessitat d’innovació és indispensable per mantenir al consumidor pendent i content amb la marca.

Solament el 3% de les noves signatures de marca arriben al tercer any d’activitat a causa que han de trobar estratègies per sobrepassar la barrera del temps i construir una organització pròspera. A través d’Internet podem contactar fàcilment amb nous clients però el fet d’aconseguir-los i mantenir-los no es tracta de màgia. A continuació trobareu tàctiques per obtenir un avantatge competitiu.

– El transmedia: La comercialització multitàctil  és un element que aconsegueix a arribar a diferents públics amb un mateix missatge. Permet augmentar  l’abast en dirigir-se a diversos segments en diferents moments. Es pot implementar una campanya de mitjans per promocionar una marca però no significa limitar un missatge a les xarxes. La mateixa missatgeria es pot dirigir a campanyes d’email màrqueting, SEU anuncis de remarketing, publicacions en blogs i fins i tot en fullets físics. S’ha de crear un reconeixement de marca consistent i sostenible en múltiples canals.

– Redirigir finestres emergents i intent de sortida: Una finestra emergent d’intent de sortida en un giny simple que apareix quan un usuari intenta abandonar un lloc web. Això es converteix en una excel·lent manera de tornar interactuar amb algú just quan són a punt d’anar-se, la meta és convèncer-los que es quedin i segueixin llegint o es tornin subscriptors.

La majoria d’ocasions aquest recurs és utilitzat per fer créixer la llista de correu electrònic, però es puc fer molt més. Aquesta tàctica de màrqueting permet donar-li als teus clients potencials l’incentiu adequat i persuadir-los perquè donin al teu contingut una segona oportunitat. Es poden oferir descomptes especials, cupons, accés a contingut gratuït, entre uns altres. Assegura’t que l’oferta tingui un element d’exclusivitat i sigui molt convincent perquè les persones se sumeixen al teu servei.

– Campanyes de màrqueting de contingut pagat: no importa com de gran sigui el teu contingut, probablement no aconsegueixi el mateix nivell de trànsit, generació de leads i participació que aquells que estan preparats i llestos per pagar pel trànsit. El Content Màrqueting pot ajudar al fet que el teu negoci creixi de manera orgànica, però això pot portar molt temps.

Tant la publicitat en AdWords com en xarxes socials permeten triar el tipus de públic al que desitges que arribin els teus anuncis, la qual cosa significa que pots ser extremadament específic amb la forma en què gastes els teus diners. Un enfocament interessant per a la promoció del contingut pagat és usar les xarxes de lliurament de contingut com Outbrain, Taboola o Plista que mostren el teu contingut com a lectura recomanada en llocs web de notícies.

– Facebook Messenger Màrqueting: Has usat Facebook Messenger Ads? Aquesta eina encara és bastant nova i actua com un canal separat, en resum, pots crear missatges patrocinats i enviar-los a les teves connexions per iniciar una conversa amb ells a través de la funció de missatgeria de la plataforma social; en cas que responguin, has de construir una relació amb possibles clients i tenir una conversa real de persona a persona.

Existeixen diferents formes d’utilitzar els anuncis de Messenger per captar clients potencials. Un d’ells, és executar anuncis típics de Newsfeed que, quan es fa clic en ells, s’obren missatges de Facebook en lloc anar a una URL. Un altre exemple és l’ús de bots automatitzats per manejar els teus anuncis de Messenger, executar missatges patrocinats per a tràfic fred, entre uns altres.

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Ens seguim?

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Ens seguim?

Latest posts by Arnau Sanz Ardanuy (Veure'ls tots)

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   2V0-621   200-120   JK0-022   9A0-385   70-533   1z0-434   N10-006   PMP   70-532   300-320   70-412   100-105  , 70-410   9L0-066   NSE4   000-105   400-201   300-208   MB2-704   70-417   ICBB   350-060   NSE4   HP0-S42   NSE4   1Z0-144   70-246   101-400   000-017   300-208   1Z0-060   101-400   102-400   1Z0-804   70-534   350-029   70-178   70-462   EX200   000-017   9L0-012   CAP   000-106   C_TFIN52_66   c2010-652   CCA-500   70-488   N10-006   642-999   M70-101   300-135   2V0-621   CAP   300-135   C_TFIN52_66