L’Optimot celebra 10 anys amb 100 milions de consultes lingüístiques resoltes

L'Optimot fa 10 anys
Compartir

L’Optimot, el servei de consultes lingüístiques sobre la llengua catalana de la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura, amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis Catalans i del TERMCAT, acaba de complir 10 anys. L’eina es va posar en marxa el 2008 amb l’objectiu de facilitar a la ciutadania la comunicació de qualitat en llengua catalana i ha esdevingut un referent a l’hora d’escriure bé i de manera autònoma en català, sent un dels 10 serveis més consultats dels webs corporatius de la Generalitat de Catalunya.

Les xifres ho demostren: al llarg d’aquesta última dècada, el cercador de l’Optimot ha rebut uns 100 milions de cerques. Només l’any 2017 s’hi van fer 15 milions. D’altra banda, el Servei d’atenció Personalitzada del web (SAP), que compta amb més de 12.000 usuaris registrats, ha atès més de 60.000 consultes. Un èxit clar que es reflecteix també en l’origen del seu públic. Segons informa la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat al seu web, la major part d’usuaris de l’Optimot viuen a Catalunya, però també n’hi ha de la resta de l’Estat, dels Estats Units, Corea, l’Argentina, el Brasil, Austràlia i Costa Rica entre altres països.

Concurs #Optimot10

Per celebrar els 10 anys, Política Lingüística convoca el concurs en línia #Optimot10, amb el lema Optimot, 10 anys donant respostes!, que tindrà lloc del 19 al 23 de novembre. El concurs es basa en el coneixement del cercador mateix i de les seves eines i canals. Diàriament, es comunicarà una persona guanyadora i, en acabar el període del concurs, una guanyadora absoluta. Pots consultar-ne les bases aquí.

Etiquetes: