Pangaea: els mitjans internacionals s’alien per vendre la seva audiència global

Fotografia de Graeme Maclean a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

La iniciativa, anomenada aliança Pangaea, serà llançada en la seva versió beta a l’abril i oferirà als anunciants accés a la inserció de publicitat en tots els portals del grup a través de la plataforma Rubicon Project.

Aquesta aliança, que obrirà als anunciants el mercat europeu, nord-americà, asiàtic i d’Orient Mitjà, està liderada pel diari anglès The Guardian amb CNN internacional, Financial Times i Reuters com a principals inversors. Es tracta d’un model de gestió que ja existeix a petita escala en països com França, Dinamarca o a la República Txeca.
Pangaea ha estat creat per garantir als anunciants que la seva publicitat aparegui relacionada a continguts de qualitat. Això suposarà que tindran accés a les dades dels usuaris recopilats pels mitjans amb l’objectiu de dirigir campanyes cap a públics específics, entre d’altres opcions que encara s’estan estudiant.

Tim Gentry, director d’ingressos de Guardian News i del Pangaea Project, assegura: “En un món cada vegada més complex i connectat, Pangaea oferirà als anunciants una solució simple per influenciar a gran escala i per introduir-se en un mercat cada vegada més fragmentat a través de les últimes tecnologies”.

Jay Stevens, director general d’Rubicon Project assegura que “mentre la indústria publicitària es consolida, les aliances entre editors com Pangaea permeten als mitjans col•laborar i competir en la venda de publicitat contra els grans competidors digitals com Google, Facebook i LinkedIn”.