Recomanacions per Facebook

Facebook
Compartir

 

– Evitar publicar massa missatges al dia: Encara que dependrà de cada cas, es recomana publicar un missatge al dia i entre dos i tres si tenim alguna cosa molt interessant que compartir. En casos de retransmissió d’esdeveniments es poden fer més publicacions (anunci previ, directe, fotos, agraïment, etc.).

– Longitud de les publicacions: Les publicacions amb 80 caràcters o menys tenen un 27% més d’interaccions que els més llargs. Segons Facebook, els posts amb menys de 250 caràcters (3 línies) tenen un 60% més d’interacció.

– Escurçadors d’URL’s: Els percentatges d’interacció són 3 vegades superiors en aquelles publicacions que mostren tot l’enllaç. A Twitter, els escurçadors d’URL’s s’accepten per la limitació dels caràcters però a Facebook generen desconfiança.

– La millor hora per publicar continguts: Les marques que publiquen continguts fora de l’horari laboral tenen unes ràtios d’interacció superiors en un 20%.

Millor dia per publicar continguts: Depèn del sector però en general, els continguts publicats en dijous o divendres presenten unes ràtios de engagement un 18% superior que els publicats qualsevol altre dia de la setmana.

Portar a l’acció (Call To Action): Com més senzilles, millor. Si volem “likes”, cal demanar-los directament. Si volem “comentaris”, fem una pregunta directa i demanem que ens donin una resposta.

– Ubicació de preguntes: Les publicacions que acaben amb una pregunta directa obtenen un 15% més d’interaccions.

– Retroalimentar l’audiència: Fer “m’agrada” i respondre als comentaris i publicacions dels nostres fans (tant els positius com els negatius).

– Buscar respostes emocionals: Triar temes de conversa sobre els quals sapiguem que la nostra audiència té una opinió formada.

– Promocions: Els fans interactuen més quan s’utilitzen paraules com a “esdeveniments” o “ofertes” en comptes de “promoció” o “concurs”.

– Paraules clau en preguntes: No utilitzar “Per què?”, és millor preguntar “On?”, “Quan?”, “Podria?” o “Hauria de?” Aquestes són més fàcils de respondre.

– Publicar en l’idioma local: Afavoreix la comprensió i augmenta la difusió.

– Publicar contingut d’utilitat: Les marques que comparteixen contingut d’utilitat amb la seva audiència (del tipus: com aconseguir, 10 claus per) obtenen unes ràtios d’engagement majors que els que obtenen quan comparteixen continguts de producte/servei.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.