YouTube Music: la nova eina acabada de sortir del forn

Compartir

Durant molt temps, utilitzar YouTube des del mòbil era més aviat una molèstia: en tancar l’aplicació o el navegador, s’interrompia la reproducció d’allò que escoltaves. És per això que plataformes com Spotify, Tidal o d’altres havien tingut tan d’èxit com a plataformes de reproducció de música en els nostres telèfons intel·ligents.

Des d’avui, el panorama de les apps musicals pot canviar. YouTube Music acaba d’entrar al mercat de les aplicacions, i permet escoltar música en streaming sense haver de veure també el vídeo i amb noves facilitats per a l’usuari.

Així doncs, a banda de les cançons enregistrades, es podran escoltar concerts en directe, covers o mescles sense necessitat de tenir el vídeo obert alhora. A més, una de les innovacions respecte als competidors és que inclou un cercador intel·ligent per trobar cançons sense especificar-ne el títol a partir de fragments de la lletra de la cançó o d’altres característiques.

YouTube Music, tal com s’explica en el bloc oficial, inclou també la funció de recomanacions personalitzades segons el que hagis escoltat prèviament i els estils que més t’agradin i, si es vol i s’activa, també en funció de la teva localització.

De la mà de la nova aplicació musical, ha sortit YouTube Premium, que dona l’opció de gaudir de YouTube sense anuncis. A diferència de l’aplicació de música, aquesta funció no compta amb una aplicació pròpia sinó que funciona mitjançant el compte personal a la xarxa, des d’on s’activa la subscripció directament des del web o l’aplicació habitual.

Veurem com es mou el món del streaming a partir de la competència d’aquest gegant que arriba amb novetats que molts fa temps que estan esperant.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Etiquetes: