Avantatges del storytelling per a la comercialització digital

Compartir

El storytelling es podria definir com l’art d’explicar una història. Quan una marca utilitza aquesta metodologia, la seva força resideix, bàsicament, en que s’allunya del llenguatge habitual del màrqueting. El principal objectiu darrere de l’storytelling està en connectar amb els clients. Es busca la proximitat, l’empatia i la connexió amb usuaris que no estan disposats a seguir consumint productes com abans, ara volen ser els herois del que estàs explicant. Les històries poden influir en les persones que la llegeixen incitant-les a l’acció. Són capaces de generar simpatia, polèmica i fins i tot una revolució. La clau de l’storytelling és explicar una història als lectors que els pugui interessar i amb la qual es sentin identificats.

Un cop aclarit això, podrem entendre millor quins són els seus beneficis:

  1. Conecta millor amb els clients: És una forma diferent de dirigir-te als usuaris que aconsegueix que aquests prestin més atenció al que els expliques.
  1. Dotarà a la teva marca d’identitat pròpia: La teva comunicació serà totalment personal i única i et diferenciarà de la competència situant la marca com a referent en el sector.
  1. Ajuda a que els clients identifiquin millor la teva marca: Una marca que opta per un missatge on té alguna cosa més que explicar que la seva voluntat de que compris els seus productes és una marca identificable. És important implantar un sistema pel que aconseguiràs diferenciar-te i ser un element que els clients puguin identificar entre d’altres. Tu marca es veurà beneficiat per triar una forma de fer màrqueting diferent.
  1. Actualitza la imatge de marca: L’Storytelling és la forma de contar històries del segle XXI. Ha triomfat en xarxes socials i és la forma de fer màrqueting que agrada als joves. Emprar aquesta tècnica en la teva estratègia de màrqueting permetrà actualitzar la imatge de la teva marca.
  1. És aplicable a tots els suports: la narració té el gran avantatge de ser una forma de comunicació transversal. És aplicable a tots els suports digitals de màrqueting. El seu potencial és perceptible, ja que s’empra en aterratges, correus electrònics, bàners o xarxes socials per igual. Es tracta d’una forma totalment diferent de contar les coses. No resulta complicat de dur a terme, però requereix una planificació suficient per no caure en errors.

L’objectiu principal de qualsevol marca és arribar al seu públic objectiu, però s’han de tenir molt clares les claus per establir una bona història. Hi ha cursos molt recomanables a Imagina Business School on imparteixen clases de Marketing Digital i Social Media. Són cursos de 32 hores repartits en diferents horaris: matins, tardes o caps de semana, també disposen d’un súper intensiu de dissabtes. Els cursos d’Imagina Business School són tant per a estudiants, per autònoms com per a treballadors (a més, els últims están bonificats).

El fet d’entendre l’storytelling i altres qüestions essencials t’ajudarà a inferir millor en el món digital i poder-lo aprofitar al màxim a la teva empresa.

Si t’interessa formar-te i saber-ne més sobre els cursos d’IBS clica a l’enllaç: https://goo.gl/nAd6Ni

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Etiquetes: