Avantatges del storytelling per a la comercialització digital

b

El storytelling es podria definir com l’art d’explicar una història. Quan una marca utilitza aquesta metodologia, la seva força resideix, bàsicament, en que s’allunya del llenguatge habitual del màrqueting. El principal objectiu darrere de l’storytelling està en connectar amb els clients. Es busca la proximitat, l’empatia i la connexió amb usuaris que no estan disposats a seguir consumint productes com abans, ara volen ser els herois del que estàs explicant. Les històries poden influir en les persones que la llegeixen incitant-les a l’acció. Són capaces de generar simpatia, polèmica i fins i tot una revolució. La clau de l’storytelling és explicar una història als lectors que els pugui interessar i amb la qual es sentin identificats.

Un cop aclarit això, podrem entendre millor quins són els seus beneficis:

  1. Conecta millor amb els clients: És una forma diferent de dirigir-te als usuaris que aconsegueix que aquests prestin més atenció al que els expliques.
  1. Dotarà a la teva marca d’identitat pròpia: La teva comunicació serà totalment personal i única i et diferenciarà de la competència situant la marca com a referent en el sector.
  1. Ajuda a que els clients identifiquin millor la teva marca: Una marca que opta per un missatge on té alguna cosa més que explicar que la seva voluntat de que compris els seus productes és una marca identificable. És important implantar un sistema pel que aconseguiràs diferenciar-te i ser un element que els clients puguin identificar entre d’altres. Tu marca es veurà beneficiat per triar una forma de fer màrqueting diferent.
  1. Actualitza la imatge de marca: L’Storytelling és la forma de contar històries del segle XXI. Ha triomfat en xarxes socials i és la forma de fer màrqueting que agrada als joves. Emprar aquesta tècnica en la teva estratègia de màrqueting permetrà actualitzar la imatge de la teva marca.
  1. És aplicable a tots els suports: la narració té el gran avantatge de ser una forma de comunicació transversal. És aplicable a tots els suports digitals de màrqueting. El seu potencial és perceptible, ja que s’empra en aterratges, correus electrònics, bàners o xarxes socials per igual. Es tracta d’una forma totalment diferent de contar les coses. No resulta complicat de dur a terme, però requereix una planificació suficient per no caure en errors.

L’objectiu principal de qualsevol marca és arribar al seu públic objectiu, però s’han de tenir molt clares les claus per establir una bona història. Hi ha cursos molt recomanables a Imagina Business School on imparteixen clases de Marketing Digital i Social Media. Són cursos de 32 hores repartits en diferents horaris: matins, tardes o caps de semana, també disposen d’un súper intensiu de dissabtes. Els cursos d’Imagina Business School són tant per a estudiants, per autònoms com per a treballadors (a més, els últims están bonificats).

El fet d’entendre l’storytelling i altres qüestions essencials t’ajudarà a inferir millor en el món digital i poder-lo aprofitar al màxim a la teva empresa.

Si t’interessa formar-te i saber-ne més sobre els cursos d’IBS clica a l’enllaç: https://goo.gl/nAd6Ni

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Ens seguim?

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Ens seguim?

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   2V0-621   200-120   JK0-022   9A0-385   70-533   1z0-434   N10-006   PMP   70-532   300-320   70-412   100-105  , 70-410   9L0-066   NSE4   000-105   400-201   300-208   MB2-704   70-417   ICBB   350-060   NSE4   HP0-S42   NSE4   1Z0-144   70-246   101-400   000-017   300-208   1Z0-060   101-400   102-400   1Z0-804   70-534   350-029   70-178   70-462   EX200   000-017   9L0-012   CAP   000-106   C_TFIN52_66   c2010-652   CCA-500   70-488   N10-006   642-999   M70-101   300-135   2V0-621   CAP   300-135   C_TFIN52_66