Beneficis dels hashtags

Compartir

Sabem que els hashtags són eines molt útils per a visibilitzar, seguir informació d’interès i produir-la. Però com podem potenciar al màxim el seu ús en l’àmbit de la comunicació, per a què serveixen realment?

Els hashtags tenen un càrrec essencial a l’hora d’atraure molta més audiència. Un hashtag és fàcil de buscar. Quan algú cerca fotos d’un estil en concret a Instagram o busca informació a Twitter sobre un tema en concret, és la manera d’aparèixer ràpidament a les seves recerques d’usuaris interessats.

Els hashtags serveixen per unir-se a converses. Un hashtag és l’eina perfecta no només per trobar contingut relacionat amb certs interessos, sinó per participar activament en temes que siguin de l’interès de l’usuari. Un hashtag ajudarà a multiplicar enormement la capacitat d’interacció d’una publicació. Posa en contacte a les diferents persones que estiguin desitjoses de debatre sobre un tema en concret.

És interessant per assolir objectius comercials. Que parlin d’un és la màxima més important de la publicitat i els hashtags s’utilitzen com a reclam. És natural que les empreses quan realitzen concursos demanin que es nomenin en forma de hashtag perquè els usuaris hi puguin participar. Així es construeix una comunitat i un feedback al voltant de l’empresa.

És la manera de comunicar en temps real i a cost zero. Convocar interaccions al voltant d’un esdeveniment és una de les característiques més útils i utilitzades dels hashtags i els usuaris es podran informar del que publiquen, per exemple, els assistents d’un esdeveniment en viu.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.