Black Friday 2018: la gran festa de l’e-commerce

black-friday-2018
Compartir

Des del 2005, els comerços electrònics de tot el món (i cada vegada més establiments convencionals) celebren el Black Friday. Una festa, que se celebrava primera vegada als Estats Units, que és aprofitada pels diferents comerços per abaixar els preus d’alguns dels seus productes de cara a l’inici del període de compres nadalenques.

Després de l’èxit d’aquest dia, que ja és considerat com el dia de major consum de l’any, molts han estat els establiments que han decidit ampliar el significat del Black Friday fins a convertir-ho en un nou període de rebaixes. Des d’empreses que prometen una setmana repleta de descomptes fins a uns altres que decideixen convertir a novembre en el mes de les rebaixes.

Quan és el Black Friday?

No obstant això, el Black Friday té data fixa. Per norma general, aquest esdeveniment se celebra l’últim divendres de novembre. No obstant això, en aquesta ocasió, els comerços han acordat celebrar la gran festa del comerç electrònic el 23 de novembre perquè els usuaris disposin d’un major termini per fer les seves compres nadalenques.

Com cada any, les ofertes del Black Friday es perllongaran fins al dilluns següent, quan se celebrarà el Cyber Monday. Per tant, el 23 i el 26 de novembre són les dates a tenir en compte durant aquest esdeveniment, en el qual s’espera que un 68% dels compradors on-line espanyols adquireixin algun producte, tal com revela un estudi realitzat per Idealo.

Els productes més buscats

Segons recull aquest estudi, el producte estrella del Black Friday és el televisor. Amb l’objectiu de respondre a la cada vegada major demanda, les grans superfícies preparen un descompte mitjà d’un 6,6% sobre aquest producte. Després del televisor, els consumidors prestaran especial atenció a altres productes com els telèfons mòbils i les aspiradores.

No obstant això, i malgrat ser els productes més buscats, no són els més rebaixats del Black Friday. Tal com explica Idealo, les majors ofertes s’observaran en altres categories com els videojocs per a la PS4, les ofertes del qual arribaran fins al 46,3%, els jocs de taula, amb descomptes de fins al 43,1%, i els auriculars, on es podrà estalviar fins a un 29,6%. Per tant, si vols gaudir de grans descomptes, opta per aquestes categories!

On trobar les millors ofertes

Com cada any, Amazon serà el gran animador del mercat. De fet, ja ha presentat les seves populars ofertes de la Setmana en la qual podrem trobar productes relacionats amb la tecnologia per fins a un 50% del seu valor. Per tant, el gegant del comerç electrònic aspira a mantenir el seu regnat amb una àmplia selecció de productes rebaixats.

No obstant això, cada vegada són més les companyies que se sumen a aquesta campanya. Des d’El Corte Inglés fins a uns altres com eBay, Fnac, Aliexpress o MediaMarkt. Durant tota aquesta setmana, perquè ja no és el divendres, sinó la Black Week, totes aquestes companyies ofereixen descomptes de cara a la gran festa del comerç electrònic.

Una festa, que no creixerà al mateix ritme que l’any passat, però que deixarà grans beneficis per a totes les empreses.

Gemma

Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Etiquetes: