Mercedes-Benz Autolica: la història del concessionari que triomfa a Instagram

Mercedes-Benz Autolica, un cas d'èxit a instagram
Compartir

Als inicis d’Internet, hi havia la sensació que només determinats sectors empresarials podrien digitalitzar-se. Un d’aquests sectors era l’automovilístic: com ens havíem de comprar un cotxe des de casa? Tenint en compte que, actualment, eBay ven un Ferrari al dia de mitja, la pregunta està més que resposta.

Més enllà de la venda online, les empreses del motor han anat adaptant noves eines digitals per a potenciar el negoci a tots els nivells. Un clar exemple n’és la xarxa catalana de concessionaris Mercedes-Benz Autolica que, amb més d’11.000 seguidors a Instagram, s’ha convertit en un referent entre els concessionaris a Catalunya i Espanya, amb una de les comunitats més actives i accions eficaces. La seva directora de marketing, Elisabet Camps, ens explica les claus d’aquest èxit.

Quan vau començar aplicar l’estratègia actual a Instagram?

L’estratègia d’Instagram va iniciar-se a meitats del 2016, coincidint amb el boom de la xarxa social.

Què us va portar a decidir implementar aquesta estratègia?

La necessitat de comunicar-nos d’una manera més directe amb el nostre públic objectiu. A més de voler adaptar-nos a les noves eines digitals i estar al dia de la nova forma de comunicar de les empreses.

Quin paper desenvolupa la presència del negoci a Instagram dins el pla de màrqueting del negoci?

El paper principal que desenvolupa Instagram en l’estratègia de màrqueting és la creació de marca. A través de la plataforma, podem contribuir en definir valors amb les publicacions. De la mateixa manera, la xarxa amplia la difusió de les novetats i dels esdeveniments gràcies al fet que ens permet enllaçar el perfil amb altres xarxes socials o continguts online: pàgines web, blogs, ofertes o convocatòries. Cada vegada més els clients que arriben als concessionaris ens recorden que han vist alguna de les publicacions.

Què us aporta estar actius en aquesta xarxa? Quins punts observeu que us està permetent destacar més?

Pertànyer a Instagram aporta un valor extra a les empreses. Des d’Autolica, principalment ens ha estat aportant una ampliació del nostre públic juntament amb la fidelització dels clients ja existents, ja que realitzem preguntes, endevinalles i jocs interactius mitjançant les “stories“. A més a més, ens ha proporcionat una millora en la comunicació i el feedback amb els seguidors, ja que a través de la plataforma ens podem comunicar d’una manera ràpida i senzilla amb ells. Com a últim punt, l’Instagram d’Autolicaha ajudat a personificar la marca i apropar-nos al consumidor d’una manera més divertida, dinàmica i transparent.

Què destacaríeu dels resultats aconseguits fins ara?

Els resultats més destacats són els més d’11.000 seguidors, amb un ritme mensual cada vegada més alt, així com els centenars de milers d’impactes i interaccions. En aquest 2018, hem augmentat un 271% els likes, hem enviat més de 30.000 missatges amb respostes molt positives.

Quines perspectives teniu en aquest àmbit per als pròxims mesos, de cara el 2019?

El principal objectiu de cara l’any vinent és seguir creixent; però, sobretot, aprofitat les millores de la xarxa social, com la botiga, els enllaços, els vídeos, ens plantegem obrir un canal a IG TV i aprofundir amb els influencers.

Cada vegada més, els clients que arriben als concessionaris ens recorden que han vist alguna de les publicacions.

Clara Pariente

Clara Pariente

Periodista. Editora d'ycom.cat. Selecciona el contingut, el redacta i l'estén per la xarxa.
Clara Pariente
Etiquetes: