La nova app “Analytics”

Compartir

Facebook vol demostrar que pot guanyar diners per a les empreses, no solament construir la seva audiència a les xarxes socials i presenta la seva pròpia eina d’estadística en versió app. Ahir va introduir al mercat la nova aplicació “Analytics” per a IOS i Android per facilitar estadístiques, segmentacions i conversions que es notifiquen a temps real.

L’aplicació Facebook Analytics permet als usuaris crear vistes mòbils personalitzades de les seves mètriques més importants, com a ingressos, retenció, dades demogràfiques i usuaris actius. Algunes empreses també veuran informació automatitzada, com que ha experimentat un període de majors vendes o que un determinat grup demogràfic dedica més temps o diners a la seva aplicació.

Si Facebook pot augmentar la confiança en la tornada de la inversió que obtenen les empreses de la seva xarxa social, podria convèncer-los d’invertir més en publicitat, contingut i administrar la seva presència allí. Facebook, així, reté als clients generant confiança i una manera simple i senzilla de creixement, per seguir buscant la manera d’evitar la saturació de mercat i continuar extraient beneficis.

La App compta amb moltes opcions que els desenvolupadors agrairan: funciona entre plataformes (per exemple, seguir els moviment de l’usuari entre una aplicació nativa del mòbil i un lloc web d’escriptori) i es basa en el funcionament dels següents pilars:

  • Events: explorar als usuaris per país, edat, sexe, llenguatge i plataforma amb la finalitat de definir els grups específics que utilitzen la teva aplicació
  • Funnels: detecta els problemes que tenen els usuaris amb l’aplicació (com un formulari massa llarg o un bug) i t’ajuda a solucionar-los
  • Cohorts: t’ajuda a determinar quants usuaris empren de debò la teva aplicació (i amb quina freqüència ho fan), enfront dels usuaris que han instal·lat la teva aplicació
  • Segments: filtres que es poden aplicar sobre els funnels i cohors per conèixer millor a un grup d’usuaris en concret
  • App Ads: s’integra amb els anuncis de Facebook per indicar-nos el veritable valor que té el nostre anunci

Podeu trobar una demo que han habilitat perquè els desenvolupadors puguin veure com funciona Facebook Analytics de primera mà clicant clicant aquí. És gratis i es pot utilitzar des de ja mateix. Encara que compte, perquè hauràs de lluitar amb l’SDK de Faebook i els App Events ja existents.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.