Per què utilizar una campanya d’email marketing?

Compartir

L’email màrqueting (emailing o mailing) és una excel·lent eina de comunicació de la qual disposa la marca per comunicar-se amb el client. Però per què li donem tanta importància a una eina que aparenta no ser de les més innovadores?

Es tracta d’una arma molt poderosa que, ben utilitzada, pot donar molt bons resultats, sobretot de conversió. És una oportunitat perfecta per oferir a l’usuari contingut de qualitat i de valor. Un plus personalitzable amb l’objectiu de convertir els leads en possibles clients.

L’email màrqueting utilitza el correu electrònic i s’envia a un grup de contactes, és personalitzable i gens invasiu. Encara que s’enviïn emails de forma massiva, es tracta de persones que han facilitat les seves dades de contacte a través del formulari d’una landing page i, com a conseqüència, passen a formar part de la base de dades d’una empresa, per la qual cosa ja existeix una predisposició.

Per a què serveix l’email màrqueting?

  • Per mantenir el contacte amb els clients
  • Per fer-los arribar notícies i novetats
  • Per mantenir la marca en el seu top of mind
  • Per recaptar opinions
  • Per generar engagement
  • Per desenvolupar estratègies de màrqueting de continguts

Un dels punts a favor de les campanyes d’email màrqueting són les possibilitats de mesurar els resultats en temps real i de forma instantània, ja que existeixen moltíssimes plataformes que et permeten analitzar al detall la campanya. Una de les més conegudes és Mailchimp. Hem de tenir en compte que molt probablement els resultats esperats no s’obtinguin a la primera, és possible que ni a curt termini, per la qual cosa es necessita una mica de paciència, constància i molt treball previ per aconseguir una campanya d’email màrqueting efectiva.

En conclusió, fer una campanya d’email màrqueting necessita dedicació encara que és fàcilment adaptable al teu negoci i necessitats, solament necessites tenir una mica de creativitat. Gràcies al smartphone els usuaris llegeixen cada vegada més l’email encara que per aquest motiu també són més exigents. El cost d’una campanya és baix, per la qual cosa es converteix en una de les millors eines que té l’empresa per fer màrqueting directe.

El fet d’entendre l’email marketing i altres qüestions essencials t’ajudarà a entendre millor el món digital i poder-lo aprofitar al màxim a la teva empresa. Hi ha cursos molt aconsellables a Imagina Business School on imparteixen classes de Marketing Digital i Social Media. Són cursos de 32 hores repartits en diferents horaris: matins, tardes o caps de setmana, també disposen d’un súper intensiu de dissabtes. Els cursos d’Imagina Business School són tant per a estudiants, per autònoms com per a treballadors (a més, els últims estan bonificats).

Si t’interessa formar-te i saber-ne més sobre els cursos d’IBS clica a l’enllaç: https://goo.gl/nAd6Ni

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Etiquetes: