Primer anunci escrit per una intel·ligència artificial

lexus-es
Compartir

En el món de la publicitat s’ha vist pràcticament de tot. Des de la provocadora felicitació de Pablo Escobar i Netflix a la Porta del Sol de Madrid fins a l’emotiu anunci presentat fa uns dies per Ruavieja, mitjançant el qual la companyia pretén que l’espectador reconsideri el temps que et queda al costat dels seus éssers estimats.

No obstant això, la marca d’automòbils d’alta gamma Lexus vol demostrar que en el camp de la publicitat encara es pot innovar. Per aquesta mateixa raó, la signatura amb base al Japó ha decidit desenvolupar el primer anunci creat per una intel·ligència artificial. Un espot, de 60 segons de durada, que ha estat confeccionat per promocionar el nou Lexus ES.

L’home i la màquina

Amb l’objectiu de desenvolupar aquest anunci, la signatura de luxe ha confiat a la tecnologia Watson d’IBM perquè desenvolupi l’anunci. Per a això, els creatius han entrenat a la intel·ligència artificial amb desenes d’anuncis de productes de luxe juntament amb les respostes emocionals que van produir en els espectadors d’aquests.

Després de crear el guió, la companyia ha confiat en el prestigiós director Kevin McDonald, perquè doni vida a la idea original de la màquina. D’aquesta manera, la companyia vol demostrar que “quan l’home i la màquina treballen junts poden passar coses increïbles”.

L’anunci, desenvolupat amb IA:

El sentiment de les màquines, al descobert

Setmanes més tard, els creatius han presentat resultat final a través del seu compte de YouTube, on ha rebut un gran acolliment gràcies a la seva emotivitat. L’anunci ens explica la història de l’enginyer responsable del Lexus ÉS, qui ha de fer front a la destrucció del seu vehicle amb motiu de les avaluacions de seguretat i de resistència als impactes i les proves de xoc.

Un anunci, que demostra que les màquines també poden tenir sentiments, que ha sorprès fins i tot a Kevin McDonald, qui aplaudeix el guió de la intel·ligència artificial:

“El fet que la intel·ligència artificial atribueixi sensibilitat a una màquina, que la col·loqui en una espècie de situació de lluita i després faci que fugir cap a la posta de sol suposi una enorme resposta emocional per a alguna cosa que és essencialment una plataforma digital”.

Gemma

Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Etiquetes: