Promocions i ofertes

Compartir

“El que funciona té tot el que diuen que ha de tenir, més alguna cosa indispensable: ganes“.
“Ganes d’èxit. Ganes d’aconseguir els teus objectius: Passió. Ràbia. Tenacitat“.
“Hi ha milers de persones treballant en màrqueting, usant el seu talent personal en brut però sense lliurar l’ànima per aconseguir unes vendes. Vendre amb ràbia.

Marçal Moliné (MMLB)

 

Si és GRATIS, posa-ho gran. Si és un regal, també. GRATIS, REGAL, GUANYA. Així eren les promocions tradicionals, però això ha anat canviant: segueix la part rabiosa i tradicional, però ara el que es demana és sorprendre el target intel·ligent que existeix actualment.

Les promocions són estratègies puntuals per augmentar les vendes.

Generalment hi ha dos tipus:
1. Diferides (Sorteigs): Reps el premi altre dia o d’una altra manera.
2. Directes (Regal directe): T’ho emportes ja, en el mateix moment.

Per a què serveixen?
Focal o principalment per:
• Aconseguir “cash” ràpidament.
– Augmentar les vendes en el curt termini
– Incentivar la prova d’un producte (prova-ho gratis).

• Frenar o neutralitzar accions de la competència (vendre amb ràbia).
– Trencar la fidelitat de clients de la competència (vendre amb ràbia).

• Premiar o fidelizar als teus clients/consumidor final
– Motivar/Incentivar a l’equip de vendes

I, a més:
• Animar la rotació en el lineal i buidar magatzems
– A conseguir espai extra fora de lineals clàssics
– Motivar al canal perquè confiï en nosaltres

A qui beneficien?
• Venedors
XARXA DE VENDES: equip propi + representants + distribuïdors.

• Intermediaris
TENDES: canal tradicional + nous canals (Internet).

• Prescriptores
LA SEVA OPINIÓ, COMPTE (salut, gourmets, moda, cultura,...).

• Consumidors
Tots els que comprem directament un producte o servei.

• Venedors
Incentius, viatges, regals, formació i idiomes.

• Intermediaris
Productes gratis, packs oferta, programa de fidelització, llicència gratis, mostres, incentius, viatges, formació.

• Prescriptors
Formació, congressos, esdeveniments, presentacions, viatges gourmet als cellers, descomptes, regals, incentius.

• Consumidors
Regals directes, regals diferits, sorteigs directes, sorteigs diferits.

La regla del Vermut
Una promoció ha de ser:
• Verificable/legal (bases): ben definida (precisa, fàcil)
• Sempre quantificable: avaluable (econòmicament)
• Mai un risc: rendible (per si sola)
• Aconseguir major % de vendes: mesurable (quant guanyo?)
• Exclusiva (no universal): única, original
• Puntual: delimitada (en el temps)

Promocions vs. Ofertes
Generalment es combinen les dues estratègies segons sigui l’objectiu

Promocions:
– Les dissenya màrqueting
– Les promou màrqueting
– Serveixen per ncentivar l’oferta
– Busquen fidelitzar y bloquejar competència

Ofertes:
– Les exigeix vendes
– Són més pròpies del canal
– Busquen liquidar estocs
– És una baixada puntual de preus
– Són descomptes de temporada

Alguns exemples d’aquestes accions pròpies de Below The Line són:
– Promocions
– Prova gratis, promoció PLV, girafa,…
– Ofertes
– Samplings, publicitat PLV, regals en caixa, patrocinis,..

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.