BENEFICIS DE LA DIETA VEGETARIANA

menja-vegetals
Compartir

 

Avui dia busquem alternatives per estar més sans. Això ens pot portar a plantejar-nos opcions dràstiques en el nostre lifestyle. Un d’aquests canvis pot ser deixar els aliments provinents d’animals i basar la nostra dieta solament en vegetals, és a dir, ser vegetarià!

Existeix un nombre creixent de persones que segueixen una dieta vegetariana, que significa abstenir-se de menjar proteïnes animals, sigui per salut o bé per convenciment moral; substitueixen les proteïnes animals per proteïnes animals, com la fruita seca, llegums, tofu i altres productes derivats de la soja, amb la finalitat d’obtenir la nutrició diària adequada que el seu cos necessita.

A YCOM, t’expliquem quins són els beneficis de la dieta vegetariana.

QUINS BENEFICIS APORTA UNA DIETA VEGETARIANA?

Els avantatges o beneficis de la dieta vegetariana inclouen la pèrdua de pes, una nutrició més sana i per tant uns riscos de salut més baixos.

1. BAIXAR DE PES

Atès que els vegetarians eliminen de la seva dieta, la part més alta de les calories, de la majoria dels menjars, que són les carns, per la qual cosa és molt més fàcil mantenir-se dins d’un rang de pes saludable. A pesar que existeix una àmplia varietat d’aliments que posseeixen un alt nombre de calories, com a gelats, galetes, pastes i patates fregides, la majoria dels vegetarians són capaços de baixar de pes, perquè la seva dieta se centra principalment en productes d’origen vegetal.

L’ideal és que investiguis una mica per entendre els nutrients que aporta cada grup o tipus de vegetal i fruita. Després, arma el teu menú amb les combinacions correctes. Si tens la possibilitat, procura buscar l’assessoria d’un nutricionista que t’ajudi a determinar les quantitats, porcions i nutrients que requereixes en cada menjar.

2. NUTRICIÓ SALUDABLE

Una dieta sense carn permet més espai per als aliments saludables, que formen part d’una dieta equilibrada, com a fruites, verdures, cereals integrals, llegums, tofu, fruita seca i llavors, que aporten vitamines, minerals, fibra, i proteïnes vegetals, i proporcionen una nutrició més saludable, ja que estan lliures de greixos i colesterol, com els que aporta la carn.

3. REDUCCIÓ DEL RISC DE PATIR MALALTIES

Excloure la carn de la dieta diària, redueix dràsticament la quantitat de greixos saturats i trans que es consumeixen; en canvi les proteïnes vegetals posseeixen greixos saludables, que fa que els vegetarians tinguin menor pressió arterial i uns nivells de colesterol acceptables. A més, com que no es consumeixen productes d’origen animal alts en greix i colesterol, disminueix el risc de patir càncer, malalties del cor i diabetis, entre altres malalties.

Un estudi dut a terme entre 1970 i 1980 va demostrar que hi ha una relació directa entre la disminució del risc de càncer i el consum d’una dieta basada en vegetals. Entre els tipus de càncer que es poden evitar estan els que afecten a:

  • Còlon
  • Pulmons
  • Mama
  • Cervell
  • Pell

Aquests tipus de càncer s’han relacionat amb el consum de proteïna animal, ous, carn i llet. En aquest sentit, és important saber que el consum adequat d’antioxidants, vitamina C, betacarotens i fibra vegetal redueix considerablement aquests riscos.

Aquest efecte es deu al fet que les dietes habituals inclouen, en major o menor mesura, greixos saturats i colesterol en grans quantitats. No obstant això, les dietes vegetarianes augmenten el consum de fibra dietètica, potassi, vitamines, flavonoides i vitamines de diversos tipus.

ATENCIÓ A ALGUNS NUTRIENTS!

Per evitar manques nutricionals hem de prevaler la ingesta d’aliments rics en ferro, així com en vitamines D i B12, atès que els tres solen trobar-se en aliments d’origen animal.

FERRO

El ferro està present a la carn, i com aquest aliment està exclòs en la dieta vegetariana, has d’assegurar-te la ingesta d’aliments rics en ferro, com les crucíferes i verdures de fulla verda, que contenen altes quantitats de ferro, així com vitamina C, la qual, augmenta l’absorció de ferro o els llegums; la ingesta diària recomanada de ferro per a un adult és de 14 mil·ligrams.

VITAMINA D I B12

Són vitamines importants que també has de buscar, atès que es troba en aliments d’origen animal. La vitamina D la pots trobar prenent el sol de 15-20 minuts diaris, en l’alvocat i en els cereals fortificats; per obtenir la vitamina B12, pots consumir cereals fortificats, algues i llevat de cervesa, però serà possible que troba que prendre un suplement vitamínic del grup B, per evitar deficiències.

Compte!

Recorda que perquè aquests beneficis de la dieta vegetariana siguin reals, els aliments que consumeixis han de ser de bona qualitat i estar lliures de fregits i químics. Això implica consumir productes el més naturals possible abans que congelats.

En poc temps descobriràs que hi ha una gran quantitat de productes interessants que podràs provar, des d’espècies exòtiques fins a noves fruites i vegetals.

 

Què esperes per comprovar els beneficis de la dieta vegetariana Si al final no t’agrada ser vegetarià, sempre pots tornar a l’alimentació omnívora de tota la vida! Salut!

 

Etiquetes: