Beneficis dels exercicis de respiració [IOGA I RESPIRACIÓ]

exercicis-de-respiració
Compartir

 

Les emocions, els pensaments i el cos funcionen en un sol nucli. Qualsevol cosa que passi en un d’ells es manifesta en l’altre. Es podria dir que és gairebé impossible que actuïn cadascun pel seu costat. Per això, quan ens trobem en alguna situació delicada de la nostra vida, hem de tenir en compte com actua cadascun d’ells i la repercussió que té.

Els exercicis de respiració o pranaiamas en la pràctica del iogapoden ser de gran ajuda a l’hora de combatre problemes d’ansietat i fins i tot poden afavorir una millor concentració si estem saturats. A YCOM t’expliquem els beneficis dels exercicis de respiració a nivell emocional.

9 beneficis dels exercicis de respiració emocionalment

La respiració té molta incidència en la salut física i mental. A més, reflecteix emocions, estats anímics, la nostra relació amb l’entorn, els sentiments i l’estat del nostre cos. Per això, hem d’aprendre a respirar  per aconseguir dominar correctament les emocions. Aquets són els seus beneficis:

 

1. Renovació

Respirar aire pur ens ajuda a renovar-nos per dins. Ens omple de pau interior, neteja les energies negatives, ens omple de serenitat i calma les preocupacions.

Per això, és recomanable, després d’un dia o una setmana de treball frenètic i saturant, retirar-nos a un lloc fresc lluny de la ciutat i la contaminació, fer un urban detox i fer unes purificants sessions de respiració. Així ens connectarem amb l’aroma i el so de la naturalesa!

2. Trobar solucions

Fer teràpies de respiració en llocs que ens causin plaer genera una sensació de benestar i llibertat.

Llavors, fer una passejada per algun lloc agradable, mentre respirem profundament, ens pot dur a la solució d’algun problema que se’ns ha presentat durant el dia. Estarem pensant en la seva solució sense el pes de l’estrès i l’ansietat.

3. Millora la concentració

Quan fem teràpies de respiració, ens permetem conèixer-nos interiorment de forma mes profunda, sortint de la realitat, i canviant els pensaments de negatius a positius.

D’aquesta forma, comencem a veure les coses amb millor disposició i ens animem a seguir endavant sense pors ni traves.

4. Ens transporta a llocs meravellosos

Amb aquests exercicis de respiració, si apliquem una bona concentració, podrem arribar a llocs inimaginables. Farem volar la imaginació, aconseguint així canalitzar aquelles energies que tant pes ens generen, i deixar-les en aquest espai.

En acabar tornarem regenerats i amb l’aura neta!

5. Ens omple de calma

Si ens prenem uns minuts per fer una respiració profunda enmig d’una situació d’estrès, de ràbia o d’ira, arribarem a un estat de calma amb nosaltres i amb l’entorn.

N’hi ha prou amb fer deu respiracions profundes abans d’actuar o dir alguna cosa o prendre alguna decisió important.

6. Purifica l’esperit

La respiració ens ajuda a purificar els nostres pulmons i el nostre organisme. També, ens ajuda a controlar els nivells d’estrès causats pels contratemps del dia a dia.

En moments en els quals sentim pressió o ens trobem en una situació en què no aconseguim la forma de resoldre algun inconvenient ens frustrem i ens bloquegem mentalment. En aquest cas, per eliminar bloquejos mentals, hem de dedicar un temps per fer exercicis de respiració.

El seu resultat serà que tindrem la capacitat de resoldre el problema que es present en aquest moment.

7. És revitalitzant

Per revitalitzar-nos a través de la respiració, hem d’accelerar el ritme inhalant i exhalant una mica més ràpid. Al final del procés hem de fer algun so i inclusivament cantar.

Amb això aconseguirem carregar les piles i continuarem més actius amb les activitats diàries!

8. Allibera el plor

Hi ha moments en què sentim la necessitat de plorar, però aquest plor es queda contingut en el nostre interior i ens reprimeix.

Per aconseguir explotar aquest sentiment farem una respiració profunda amb les mans al pit fingint un sanglot. Veurem com, en qüestió de segons, estarem plorant i drenant aquest sentir que teníem dins!

9. Omple d’energia

Quan passem tot el dia a l’oficina davant de l’ordinador o el laptop, llegint i escrivint informes, arriba el moment en el qual el son ens embaeix.

Badallant i estirant el cos en diverses ocasions aconseguirem activar-nos novament i sentir-nos més desperts per continuar amb la nostra feina. Quan badallem, la ment s’omple d’oxigen i glucosa, que són estimulants.

 

Ja veiem que respirar no solament és una funció biològica i natural, sinó que també ens ajuda a guarir l’ànima de diverses formes.

Comença a respirar conscientment i aconseguim la sanació i una millor gestió de les emocions!

Etiquetes: