El CEO d’Amazon no és partidari de les reunions amb Power Point

Compartir

Hi ha alguna cosa que no li agrada a Jeff Bezos, el fundador d’ecommerce més potent del món, i la té prohibida a les seves reunions. Ell prefereix altres mètodes de presentació en els encontres d’empresa que el Power Point. Creu que així les idees o estratègies que es vulguin dur a terme seran millor enteses per als assistents amb papers o assaigs de màxim sis pàgines.

Segons el director general d’Amazon, l’estructura narrativa és més fàcil d’entendre per als éssers humans que les idees resumides en les llistes de punts de Power Point, per això creu més eficient llegir un assaig de màxim 6 pàgines. Les claus de la seva idea són les següents:

Els nostres cervells estan programats per arxivar històries, està dissenyat per comprendre narratives i això no recull un Power Point. De fet, per als antropòlegs, per a nosaltres el món és una història, les estructures en els nostres braços i les recordem.

Les històries han de ser persuasives. Segons estudis realitzats per neuròlegs, la millor manera de generar una sinapsi entre les nostres neurones és l’emoció. Per això, a en Bezos li encanta contar anècdotes a les seves reunions, detallant que fins els grans oradors de la història persuadien a través del seu caràcter i credibilitat mitjançant elements racionals i emocionals.

El cervell no conserva els formats en forma de llista. Una història, una fotografia o una idea són més fàcils d’emmagatzemar.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.