IOGA PER FER EN PARELLA [PARTNER YOGA]

ioga-en-parella
Compartir

Amb el ioga en parella o partner yoga les parelles s’acaben lliurant al 100% l’un a l’altre, aconseguint un suport total del company que ens farà sentir més plens i feliços. La societat en la qual vivim avui dia ha deteriorat en gran manera les relacions personals, ara tots passem més temps amb els ordinadors i mòbils i descurem les nostres relacions amb la resta de persones, entre ells, la nostra parella. Amb el partner ioga es pot aconseguir reprendre aquest contacte directe amb la societat i sentir-nos més volguts, oferint el mateix a la nostra parella.

Aconseguir un vincle flexible i consistent alhora, inclou atenció diària als detalls i entrenament. El ioga en parella és una tècnica que té resultats molt positius. Unió, complicitat, flexibilitat física i emocional i altres aptituds es reforcen en la relació. Els beneficis del ioga són tan important per a l’individu com per a la parella. Des d’YCOM et descobrim com millorar la confiança en la relació amb els exercicis de ioga per fer en parella.

 

7 postures de ioga per fer en parella

El ioga és símbol d’unió, com ho és la parella. Realitzar postures de ioga almenys cada cert temps amb la parella farà que la relació flueixi millor, que es conegui millor a l’altra persona deixant de ser important el ‘jo’. Algunes poden ser exclusives per fer entre companys/es, però unes altres són clàssics del ioga que s’adapten per realitzar en equip. Les postures asanas en parella han de ser contrapostures entre si: si un realitza una postura de flexió, l’altre realitzarà una postura d’extensió per aconseguir així la compenetració i complementació l’un amb l’altre.

1. GOS DE CAP PER AVALL

Un fa l’asana clàssica, recolza les seves mans a terra una mica més endavant de les espatlles.

  • Primer hasf de recolzar els genolls per comprovar que estigui a l’altura del maluc i després comença a elevar-se. Les cames quedaran estirades i la base seran les mans i la punta dels peus.
  • La parella s’atura davant col·locant els seus peus a cada costat de les mans. A continuació es llisca sobre l’esquena del company/a. Cal suportar el pes durant tres respiracions.
  • Canviar de rol i comprovar els beneficis en l’estirament de la teva columna!

2. DE L’ANGLEf

Per millorar l’elasticitat dels músculs i enfortir la columna vertebral.

  • És un dels exercicis de ioga per fer en parella més senzills. A més genera un nivell de confiança i harmonia molt avantatjós per a la relació.
  • Us asseieu enfrontats, amb les cames obertes.
  • Cal mantenir l’esquena ben recta i tocar la cuixa del company/a, tots dos al mateix temps.
  • Podeu descansar i repetir algunes sèries si us sentiu còmodes.

3. DOBLE ARBRE

La posició comença d’aturats i finalitza a terra.

  • Es tracta d’aprofundir la seguretat en l’altre i l’equilibri en els moviments. És indispensable estar concentrats i mantenir la respiració perfectament compassada.
  • Es paren d’esquena, entrellacen els seus braços per darrere i respiren profundament.
  • Als segons comenceu a baixar de manera lenta, suau i combinada.
  • Així, fins a arribar a terra i asseure’s sense deixar anar els seus braços!

4. EL QUADRAT

És probable que sigui pels més audaços o que ja tinguin major entrenament. Formar una figura geomètrica conjugant els cossos, és possible i saludable.

  • Cal tenir força i seguretat per aconseguir la forma perfecta.
  • Un se senti amb esquena dreta i cames juntes estirades, la parella fa el mateix però en l’aire. És a dir, se sosté amb les seves mans en les cames del primer i estira les pròpies per ser preses pel company/a.
  • És més senzill en la pràctica del que sembla i els beneficis són demostrats en força de braços, abdomen i circulació sanguínia.

5. SALUTACIÓ AL SOL

Entre les postures de ioga per fer en parella, aquesta és ideal per començar cada matí plens de bona energia. Porta solament un minut i ambdós dos podeu gaudir junts d’un bon estirament i aire nou.

  • Parats costat a costat, peus junts i els palmells de les mans unides a l’altura del pit.
  • Ompliu d’aire els pulmons amb lleu inclinació d’esquena i estirant els braços, després exhaleu inclinant-vos cap endavant fins a on arribeu.
  • En la segona respiració, mantingueu l’aire i en acomiadar acosteu el pit a terra.
  • El fonamental és la concentració i fer els moviments de manera harmònica, tots dos alhora.

6. EL VAIXELL

Tenir una bona digestió és bàsic per a tothom, i aquesta postura de Hatha Ioga en facilita el procés! Així mateix, és beneficiós pels qui sofreixen de dolors lumbars.

  • Us asseieu enfrontats, sempre amb l’esquena alçada.
  • Aixequeu les cames i us agafeu de les mans procurant mantenir l’equilibri.
  • Com en totes aquestes asanes, cal controlar la respiració mirar d’estar connectats en tot moment!

7. MIG LOTUS

La parella pot, mitjançant aquesta posició, enfortir el sacre i la zona del nervi ciàtic. A més és molt bo per a genolls, malucs i membres inferiors.

  • Tots dos us asseieu d’esquena amb els braços en alt i us agafeu de les mans sense perdre la figura.
  • Manteniu durant uns segons harmonitzant amb la respiració.
  • Descanseu i torneu a realitzar un cop més.

Les postures de ioga per fer en parella són una base per arribar a l’harmonia i generar més confiança entre vosaltres dos. Cada posició brinda avantatges a diferents parts del cos. Alleujar les tensions i fer-ho junts, és una de les majors virtuts d’aquesta rutina.

La realització dels exercicis de ioga amb la teva parella serveix per complementar la postura del company/a i amb ella s’aconsegueix la transmissió de l’energia d’un cos a un altre.

Etiquetes: