Les millors verdures per l’ hort urbà [GREEN LIVING]

col-verda
Compartir

 

Menjar sa i cuidar-se està de moda! L’efecte posititiu que generem tenint un hort urbà a casa, és molt ampli:

  • Estimula l’autoconsum: Els horts urbans no solament són una tendència! Quan s’assumeixen com un projecte a llarg termini, poden convertir-se en una via pel autoconsum d’aliments. A més de la satisfacció personal que això genera, contribuïm a disminuir l’oferta d’aliments que es produeixen sota la lògica del consum massiu.
  • Millora la nostra relació amb el planeta: Gràcies a un hort urbà, coneixem de prop els cicles naturals de la terra i les condicions pròpies del nostre entorn. En fer-ho, fomenta en nosaltres el respecte cap al medi ambient i la necessitat de conservar els recursos que usem dia a dia.
  • Promou pràctiques sostenibles: En ser nosaltres mateixos els encarregats de gestionar i mantenir l’hort, podem multiplicar les pràctiques sostenibles que algunes empreses o organitzacions ja engeguen per conservar el medi ambient i l’equilibri planetari.

Per això, a YCOM hem fet un llistat amb les millors verdures per l’hort urbà i puguis cuidar-te molt millor.

 

Verdures riques en calci per al teu hort urbà

Pensant sempre en la nostra salut, anem a comprovar quines són les verdures més riques en calci. A més, d’acord amb els experts en alimentació, una dieta equilibrada ha de compondre’s com a mínim de dues peces de verdura al dia. Anem a veure per ordre les 3 millors verdures per l’hort urbà segons el seu contingut en calci:

1. Col verda

Existeixen una gran varietat de tipus de col, però més que això ens ofereix un gran nombre de nutrients rics en vitamines que ens ajuden a prevenir el colesterol, tenen contingut en fibra i ajuda a prevenir el càncer i protegeixen el sistema immunitari.

2. Créixens

Aquesta planta perenne és rica en proteïnes, minerals, vitamines i aigua. Tot això ho ha convertit en un fantàstic remei per aconseguir una pell fresca i lliure d’imperfeccions, però sobretot és molt bo per a la visió. És molt recomanat per als nens i dones embarassades.

3. Fulles de mostassa

Les fulles de mostassa són típiques de la gastronomia de llocs exòtics, encara que el seu ús està estès per tots els racons del món. Una dels grans avantatges que ofereix és que pot utilitzar-se per a diferents condiments. Conté vitamina A, vitamina C, àcid fòlic i fins i tot ferro que l’han convertit en un aliat excepcional per prevenir el càncer, la bronquitis, l’artritis i font de calci per als intolerants a la lactosa.

Verdures riques en ferro per al teu hort urbà

Per al nostre hort urbà tampoc han de faltar verdures amb alt contingut en ferro i molt bones per a la nostra salut. Plantes naturals per conrear i amb les quals experimentar sobre l’agricultura ecològica mentre passem una bona estona en família i els petits de la casa gaudeixen i comprenen la necessitat d’una dieta equilibrada. A continuació comprovem quins són les 3 verdures riques en ferro per l’hort urbà:

1. Topinambur

Aquest tubercle també anomenat carxofa de Jerusalem s’ha posicionat amb el temps en una verdura especialment indicada per a aquelles persones que pateixen de diabetis gràcies al seu contingut en hidrat de carboni.

2. Espinac

Mai haurà de fallar en la nostra llista de verdures per a hort urbà, ja que és una verdura amb múltiples propietats antioxidants, curatives, anticanceroses i antianèmiques. Això es deu al seu alt contingut en ferro i la presència de vitamines A, C, proteïnes i potassi.

3. Canonges

Els canonges rics en ferro formen part d’una de les verdures amb menor contingut en calories. Serveixen per al tractament d’algunes malalties o xacres relacionades amb la neteja i depuració de la sang.

 

Pots imaginar-te els avantatges d’elaborar en el teu propi hort amb aquestes verdures? Si ja de per si mateixes són healthies, ho són més encara perquè són 100% naturals! No esperis més i descobreix els beneficis d’un hort urbà orgànic.

Comença a cuidar-te, menjar sa i millorar el teu estil de vida gràcies a aquestes verdures riques en ferro i calci!

Etiquetes: