TE VERD AMB LLIMONA ─ HEALTHY LIVING!

tassa-de-te
Compartir

El te verd amb llimona és un remei matinal molt adequat que molta gent inclou ja en la seva dieta. És un tresor natural de vitamines i antioxidants que t’ajudarà a començar el dia d’una forma meravellosa. De sabor intens, aroma cítric i un toc àcid, el te verd amb llimona és una de les begudes més sanes que podem prendre, i els seus beneficis es perceben gairebé a l’instant: aporta benestar, energia i aquest optimisme que necessitem en els nostres matins.

Si no l’has tastat mai, des d’YCOM t’animem a començar demà mateix! Aquestes són les raons per fer-ho. Prenem nota?

Beneficis de beure te verd amb llimona

El te verd, com ja saps, és una de les begudes més consumides del món. La seva font natural d’antioxidants i d’altres fitonutrients fa que resulti molt adequat consumir entre 2 i 3 tasses al dia.

Ara bé, és comú que, en els matins, per potenciar encara més els seus efectes, al te verd se li afegeixi una mica de suc de llimona i una cullerada de mel. D’aquesta manera aconseguim una beguda energètica amb bons beneficis per a la nostra salut.

Te verd amb llimona, un gran aliat

Beure te verd amb llimona millora la digestió i afavoreix l’adequada absorció dels nutrients. Segons un estudi publicat a la revista Purdue University, quelcom tan senzill com afegir suc de llimona al te ens pot ajudar de la següent forma:

  • El te verd millora els seus beneficis si se li afegeix la vitamina C de la llimona.
  • La llimona fa que les catequines presents en el te verd no es volatilitzin en arribar a l’estómac, sinó que creen un entorn alcalí que cuida de moltes de les nostres funcions bàsiques.
  • Si ens acostumem a prendre te verd amb llimona amb l’estómac buit, potenciem encara més aquest procés, ja que les catequines, lluny de degradar-se, arriben fins a l’intestí per depurar-ho i facilitar així l’absorció de nutrients.

Te verd amb llimona, recomanable per baixar de pes

El te verd amb llimona pot ser un bon complement per facilitar la pèrdua de greix corporal.

  • Gràcies a l’alt contingut d’antioxidants, flavonoides i especialment d’un compost present en el te verd anomenat galat d’ epigalocatequina (EGCG), permet cuidar del nostre cor i reduir l’acumulació de greix.
  • Segons un estudi publicat el febrer de 2013 al Journal of Medicinal Food, beure dues tasses al dia de te verd amb llimona ajuda a perdre pes corporal, sempre que, ho acompanyem d’una dieta equilibrada i d’exercici de manera contínua.
    Val la pena tenir-ho en compte.

Te verd amb mel… i un xic de llimona!

Ho assenyalàvem a l’inici: afegir una culleradeta de mel (7,5 g) potencia les propietats naturals del te verd i la llimona. Aquest remei serà més efectiu si ho prenem amb l’estómac buit.

  • La mel és una font increïble de vitamines A, B i C, antioxidants, i minerals com el magnesi, el potassi, el calci, ferro, coure i zinc.
    Com a dada que tenir en compte, et direm que els experts recomanen consumir la mel més fosca com, per exemple, la de bruc. És més rica en antioxidants i en propietats antibiòtiques: ideal per ajudar a combatre grips i refredats.

Com preparar un te verd amb llimona

Ingredients

  • 1 culleradeta de fulles seques de te verd (5 g)
  • El suc de ½ llimona
  • 1 culleradeta de mel (7,5 g)
  • 1 got d’aigua (200 ml)

Preparació

És molt senzill. Com sempre et recomanem a l’hora de fer infusions, serà més adequat preparar el te amb una tetera de ceràmica o fang.

  1. Començarem escalfant aquest got d’aigua.
  2. Una vegada arribi a ebullició, afegirem la culleradeta de te verd (o la bosseta d’infusió).
  3. Deixa que estigui al foc uns 15 minuts, permet que reposi 5 minuts més, i després, cola’n el contingut.
  4. Ja a la tassa, solament et queda afegir el suc de la mitja llimona o unes gotetes, si no t’agrada tan fort.
  5. Endolceix amb una mica de mel i pren-ho preferentment en dejú, quan acabis aixecar-te.

Per cert! El te verd amb llimona també és molt bon substitut del cafè, ja que la teína que ens aporta és molt més suau i duradora!

Etiquetes: