Com treballar l’autoestima en adults [ 10 CLAUS]

ioga-i-natura
Compartir

 

La baixa autoestima comporta una percepció negativa sobre un mateix, i és un factor que ens pot limitar molt en la nostra vida diària. Per què hi ha algunes persones ens semblen segures i felices mentre unes altres es mostren retretes i poc confiades de si mateixes? Què és i quina importància té l’autoestima per caminar amb èxit? Com podem millorar l’autoestima? És fàcil treballar i millorar l’autoestima, solament cal posar-li una mica d’obstinació.

Aquest article et mostra deu claus perquè puguis superar els teus problemes de confiança.

 

10 Claus per treballar l’autoestima en adults

La veritat és que, en moltes ocasions, no sabem identificar que sofrim d’una autoestima baixa. Per què? Perquè la baixa autoestima comporta a un altre tipus de problemes que són la suposada causa per la qual acudeixen al psicòleg, problemes com a símptomes d’ansietat, de depressió, problemes de conducta, estrès, addiccions, etc. i aquí van uns consells per saber identificar què és el que ens estan passant i com podem solucionar-ho.

1. Desperta!

El primer pas és prendre consciència de com és la teva autoestima en aquest moment. Adonar-te de quin és l’autoconcepte que tens de tu mateix/a. Com et veus? Quines qualitats creus que tens? T’agrada la imatge que tens de tu? Creus que ets digne/a de rebre amor, que t’acceptin, que et passin coses bones?

2. Viatge al passat

Revisa d’on véns, què és el que has viscut, quin has rebut i què t’ha faltat mentre anaves creixent. Amb aquesta informació, probablement, entendràs per què ets així i per què et sents d’aquesta manera!

3. Accepta’t tal com ets

És bàsic que sigui quina sigui la imatge que tens de tu i d’allò que en una altra etapa hagis viscut, siguis capaç de comprendre’t i acceptar-te amb els teus punts forts i amb els teus punts dèbils.

4. Deixa de maltractar-te!

T’adones de la quantitat de vegades al llarg del dia que et fas mal amb comentaris negatius i pejoratius sobre tu mateix/a? Segurament, no tractaries així ni li diries res d’això a cap altra persona! Has de deixar de fer-ho amb tu perquè el dany és el mateix.

5. Potencia el reconeixement

Esforça’t per trobar els teus punts forts, aptituds i habilitats. Tingues-ho present i entrena’t a dir-te coses boniques, a remarcar totes aquelles qualitats que tens i tot el que fas de meravella!

6. El poder de la gratitud

Quan pensem en coses per les quals ens sentim agraïts, inevitablement ens sentim bé, potenciem emocions positives en el nostre interior i això, al seu torn, fa que ens enfrontem al dia a dia amb una actitud més positiva i vital.

7. Sigues assertiu/iva

Aprèn a dir no i expressar el que veritablement asseguis, respectant-te a tu mateix/a en cada moment.

8. Defineix el teu rumb!

Tingues sempre clar quins són els teus propòsits a curt, mitjà i llarg termini. Només així sentiràs que la teva vida comença a tenir sentit de debò i tindràs la seguretat que els passos que vas donant en el teu dia a dia t’acosten a on vols arribar o, per contra, tindràs la seguretat que has de canviar el rumb per redefinir la teva marxa.

9. Envolta’t de persones sanes

Allunya’t de tot aquell que sigui tòxic en el teu al voltant. Les persones que et facin sentir bé, que t’aportin energia i benestar i que aconsegueixin treure el millor de tu, són les persones de les quals t’has d’envoltar. Quan fem un procés per treballar l’autoestima i millorar-la, prenem major consciència i ens connectem encara més amb nosaltres mateixos.

Aleshores és habitual que sentim que hi ha certes persones en el nostre entorn amb les quals ja no ens sentim bé ni ens ve de gust tenir-les a prop. Hem de respectar-nos i no forçar aquest tipus de relacions.

10. Integritat

Esforça’t per viure d’acord amb els teus valors, fidel a tu mateix/a, tractant-te amb afecte, respecte i seguretat.

Aquests són els 10 gestos que pots fer per treballar l’autoestima en adults, enfortir-la i millorar-la. Supera els problemes d’autoconfiança i segueix fluint pel riu de la Vida plenament i feliç!

Etiquetes: