Viure les aventures de Sherlock Holmes en realitat virtual ja és possible

Imatge editada per l'equip de redacció d'Ycom.cat
Compartir

La productora Hikaru, ha fet possible que es puguin viure les aventures de Sherlock Holmes, el detectiu més famós de la literatura, a través de la realitat virtual.

 

Un dels últims llançaments de la productora valenciana és “Being Sherlock Holmes”, un projecte pilot de realitat virtual en el qual el lector s’introdueix en la pell del famós detectiu i viu una petita història interactuant amb altres personatges del seu univers literari.

 

Experiència totalment immersiva

Segons la CEO de Hikaru, Irene Milián, “els personatges tenen volum i això els aporta un gran realisme”. A més, ha destacat que el “booktrailer” “no està basat en cap novel·la específica, l’experiència recrea el món de Holmes i convida a l’usuari a gaudir de qualsevol de les seves novel·les”.

 

Milián, la directora de Comunicació, Irene Rodrigo, i l’expert en narrativa virtual i director creatiu, Jorge Esteban Blein, són els impulsors d’una iniciativa que pot arribar a generar “emocions extremes”.

 

Llegeix-me VR, la fórmula per viure els llibres a través de la realitat virtual

La iniciativa parteix d’un altre projecte destinat a lectors: “Llegeix-me”, el primer programa de televisió en línia sobre divulgació literària que va crear Rodrigo i, a partir d’ell, la versió VR pretén convertir-se en una acció de màrqueting que desenvolupi l’interès del lector per la novel·la. Aquest projecte està especialment dirigit tant editorials com a esdeveniments literaris, com per exemple fires del llibre, premis o presentacions. L’objectiu d’aquesta fórmula és utilitzar tot el potencial de l’experiència VR i captivar a futurs lectors.

 

D’aquesta manera, Hikaru permet a qui porta les ulleres VR explorar els llocs en els quals es desenvolupa el llibre i contemplar amb els seus propis ulls els escenaris descrits per l’autor.

 

De la tradició literària a un futur en paper

La productora valenciana llença un missatge clar: “aquesta experiència permet posicionar les editorials en la ment dels lectors com una editorial moderna i avançada que aposta per les noves tecnologies i, encara que suposa una partida de pressupost alta, permetrà crear clients fidels amb el seu conseqüent augment en el nivell de facturació”.

Etiquetes: