Google reconeix explícitament l’escanejat dels missatges de Gmail

Compartir

La companyia del cercador basa els anuncis personalitzats, dels quals en viu, en les paraules clau que troba en el text.

El que fins ara era un “secret a veus”, l’escaneig dels missatges de correu electrònic de Gmail per part de Google, ja ha estat reconegut explícitament per la companyia del cercador en els renovats termes d’usuari que l’empresa va publicar el passat dia 14. Res de nou sota el sol.

L’escanejat automatitzat del contingut dels missatges de correu electrònic és indispensable per extreure’n les paraules clau que alimentaran el motor d’anuncis personalitzats que se li presenten a l’usuari en el gestor de correu electrònic en línia, a Gmail.

És d’aquesta publicitat de la qual en viu Google i que li permet ingressar els diners necessaris per seguir oferint el servei de manera gratuïta als internautes, a més d’oferir també diverses opcions de pagament amb més capacitat d’emmagatzematge, per exemple.

En aquest sentit, si un servei del tipus que sigui vol presentar publicitat sensible al context, ha escanejar i analitzar, precisament, aquest context que, en el cas del correu electrònic, és el missatge. Només així els anuncis es correspondran amb temes que poden interessar als interlocutors, temes que poden arribar a ser extrapolats d’aquest context mitjançant paraules clau.

Una altra possibilitat és la publicitat pura i dura sense estar contextualitzada, la qual no és tan efectiva com els anuncis sensibles al context o, almenys, així es considera. I, finalment, l’alternativa de no inserir cap tipus de publicitat, el que provoca instantàniament la davallada dels ingressos.

Google reconeix ara de manera explícita una pràctica que ve realitzant des de fa temps. Malgrat que els internautes podríem queixar-nos, si som conscients de la realpolitik referent als serveis en línia, hauríem d’estar més que sobre avís de que les nostres dades són o poden fàcilment ser escanejades, guardades en una base de dades, analitzades i fins i tot venudes, sense coneixement ni consentiment per la nostra part, ja sigui per l’empresa que ens subministra el servei, així com per algun dels serveis secrets que fica mà en aquesta informació. Estem avisats.

I la informació que no vulguem que arribi a oïdes estranyes l’hauríem transmetre bé codificada, o bé a través d’altres serveis que sapiguem segurs o mitjançant auto-proveïment, dotant-nos de les eines necessàries per a la transmissió segura de la informació, com el nostre propi servidor de correu . Una solució, però, que no serà 100% segura, ja que la comunicació seguirà passant per una xarxa pública com és Internet i, per tant, subjecta a escolta i intercepció.

 

Copyleft 2014 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina

Guillem Alsina

Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Guillem Alsina
Etiquetes: