Publicitat en apps mòbils: 7.000 milions de dòlars en tres anys

Compartir

Segons afirma un estudi dut a terme per Juniper Research, en els propers tres anys es gastaran fins a 7.000 milions de dòlars (uns 5.555 milions d’euros) en publicitat inserida en les aplicacions mòbils, les populars apps.

Dos factors esperonaran principalment –i segons la consultora Juniper– l’augment en inversió publicitària en el sector mòbil: el primer, més que evident, serà l’augment en el consum d’aquesta mena d’aplicacions, paral·lel a la creixent adopció de dispositius com smartphones i tablets en detriment dels ordinadors tradicionals. L’entrada amb força dels smart TVs i l’increment en vendes d’aquests aparells previst per als propers anys (i que també funcionen amb apps) també contribuirà a aquest augment.

El segon factor serà una combinació de millores en la tecnologia (el programari) per inserir aquesta publicitat, amb una millora “artística” en la forma de presentar i integrar els anuncis a les apps dins de les que s’estiguin reproduint.

Segons l’estudi de Juniper, en acabar el 2012 s’hauran gastat uns 2.400 milions de dòlars en publicitat en apps mòbils. Aquesta xifra és el que pagaran els anunciants, i pujarà fins als 7.100 milions previstos per al 2015. Estats Units i Europa s’enduran el 60% d’aquesta xifra.

Una inversió publicitària forta en aquest camp atès que augmentarà en nombre d’usuaris i intensitat d’ús es demostra com una bona font d’ingressos per als creadors d’apps, que poden incloure la publicitat entre les seves fonts d’ingressos tal i com ara es fa a les pàgines web.

Juniper divideix la inversió publicitària per a dispositius mòbils en quatre grans àrees: missatgeria mòbil (casos com el de WhatsApp), dins de les apps (In-App), Internet mòbil (llocs web amb format adaptat als dispositius mòbils i programes semblants a l’AdSense de Google o iAds d’Apple), i tons de trucada.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina

Guillem Alsina

Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Guillem Alsina
Etiquetes: