Google deixarà de llegir els correus de Gmail

ycom.cat (2)

Google deixarà de recaptar dades mitjançant els correus electrònics i seguirà obtenint-les a partir  d’altres fonts com cerques, aplicacions o Youtube.

 

Gràcies a Internet, moltes marques arriben al seu públic objectiu d’una manera més directa. Fins aquests moments, Google utilitza una política que li permetia accedir al contingut dels correus electrònics de Gmail i oferir-li a l’usuari la publicitat més personalitzada, adaptada al seu gust. La companyia però, ja ha anunciat que pròximament deixarà de dur a terme aquesta controvertida eina d’anàlisi.

 

Segons informa Bloomberg, Alphabet deixarà d’escanejar els correus electrònics perquè l’anàlisi d’aquests i el “modus operandi” feien que el públic objectiu al qual s’adreçava l’anunci dubtés sobre la contractació d’aquest servei i optés per altres alternatives.

 

Encara que els usuaris que paguen per un servei de Gmail corporatiu queden fora d’aquest mètode de recapte de dades, la pregunta sobre on està límit de privacitat de cada usuari també fa que algunes empreses no vulguin contractar el servei de Google. “Anem a deixar-ho sense ambigüitats”, va comentar al mig Diane Greene, vicepresidenta sènior de Google Cloud.

 

La companyia seguirà mostrant anuncis als usuaris gratuïts, no obstant això les promocions que se’ls mostraran es prendran sobre la base d’una altra informació personal que Google ja obté d’altres fonts com les cerques, aplicacions o Youtube.

 

El servei de Google al núvol es troba en un moment crític pel seu creixement, ja que a més de competir contra l’actual líder del mercat, la suite de Microsoft, està veient com Amazon també està buscant orientar-se més cap a les empreses amb solucions més àmplies.

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.