Les deu adquisicions d’empreses tecnològiques més cares de 2014

portada_compres_2014

El mercat tecnològic va començar l’any amb una notícia d’envergadura: Facebook adquiria el servei de missatgeria WhatsApp per 22.000 milions de dòlars (18.000 milions d’euros), una xifra quasi inèdita que supera la inversió de l’AVE Barcelona – Madrid (uns 9.000 milions d’euros) o el PIB del Congo (11.600 milions).

Les deu adquisicions tecnològiques més cares d’enguany sumen 52.000 milions d’euros, una xifra que encara podria pujar si li suméssim les operacions de menor envergadura.

Òbviament, el recompte ve encapçalat per la compra de WhatsApp; una operació que està considerada com la segona més cara en la història de les empreses tecnològiques. Només la superen els 27.400 milions d’euros que HP va pagar l’any 2011 per fer-se amb el control de Compaq.

Les operacions d’aquesta envergadura són excepcionals, i solen respondre a una estratègia a llarg termini. En la majoria de casos el comprador perd diners els primers anys. WhatsApp, per exemple, ha acumulat 190 milions de pèrdues durant el primer semestre.

A continuació teniu la llista d’adquisicions tecnològiques més cares de 2014. La majoria no han tingut ressò mediàtic i les han protagonitzat empreses poc conegudes pel gran públic.

Adquisicions més cares 2014

  1. Facebook compra WhatsApp (22.000 M$ / 18.000 M€)

El gegant d’Internet paga la segona suma més gran de la història per una empresa tecnològica que encara no dóna beneficis. La compra es tanca a l’octubre per un valor superior a l’acordat pels bons resultats de Facebook a borsa.

.

  1. SAP compra ConcurTech (8.300 M$ / 6.800 M€)

El creador de software alemany SAP adquireix la nord-americana Concur Technologies, dedicada a crear programari de gestió administrativa. La cartera de clients de la nord-americana inclou empreses de moda com Airbnb.

.

  1. Level 3 compra TW Telecom (7.300 M$ / 5.900 M€)

Level 3 és una multinacional de les telecomunicacions i proveïdor d’Internet amb seu als Estats Units. És el segon proveïdor de fibra òptica als EUA i un dels primers a nivell mundial. El negoci de TW Telecom era competència directa de Level 3.

.

  1. Oracle compra Micros Systems (5.300 M$ / 4.400 M€)

El fabricant de maquinari i especialista en software empresarial ha adquirit l’empresa Micro Systems per estendre el seu negoci en l’àmbit de la restauració. Enguany Oracle no ha tingut bons resultats, i Micros Systems era un dels seus competidors directes.

.

  1. Vista Equity Partners compra Tibco Software (4.300 M$ / 3.500 M€)

Vista Equity Partners és una empresa nord-americana d’inversions en negocis tecnològics. Tibco Software desenvolupa programari i solucions al núvol per grans corporacions com Yahoo! o Oracle.

.

  1. Elliott Management Corporation compra Riverbed (3.600 M$ / 3.000 M€)

Riverbed és una altra empresa californiana que aquest 2014 s’ha venut a un fons d’inversió. Ofereix solucions tecnològiques per emmagatzemar i transportar dades, és a dir: treballa amb servidors i xarxes d’Internet.

.

  1. Zebra Tech compra Motorola Solutions (3.500 M$ / 2.800 M €)

Motorola va vendre la seva divisió mòbil a Google l’any 2011 per 13.000 milions d’euros (la quarta adquisició tecnològica més cara de la història). Tres anys després ha passat a mans de Lenovo per 2.400 milions. Aquest any també s’ha venut la divisió enfocada als clients empresarials, Motorola Solutions.

.

  1. Google compra Nest Labs (3.200 M$ / 2.600 M€)

Al febrer el gegant de les cerques va invertir en la compra d’una empresa de calefaccions intel·ligents que havia estat creada pel dissenyador de l’iPad. Google està treballant per oferir cases intel·ligents que s’adaptin a necessitats de consum i temperatura.

.

  1. Apple compra Beats Electronics (3.000M$ / 2.500 M€)

La marca de la poma es va fer amb la coneguda marca de so a l’agost. Es tracta de l’adquisició més cara d’Apple, que està treballant per integrar l’algoritme de matching de Beats al seu servei iTunes.

.

  1. Lenovo compra Motorola Mobility (2.900M$ / 2.300 M€)

En menys de cinc anys la divisió de mòbils de Motorola ha canviat de mans en dues ocasions. Primer a Google (2011) i aquest 2014 a Lenovo, que n’ha pagat un preu força inferior. Això sí, el contracte estipula que Google es quedarà amb les patents de nous productes que surtin de la factoria Motorola.

.

Foto principal: CC Murasam 3

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Contactem

Josep Andreu Palacios

Periodista. M'encanta moure'm, parlar a la ràdio i capbussar-me a Twitter. Trobo fascinant la vessant social de la tecnologia.
Contactem