A la recerca d’un influencer digital

Compartir

Entenem com a influencers digitals les persones que generen informació de productes, serveis o de qualsevol tema d’actualitat a través de les xarxes socials. En general, tendeixen a interactuar i a participar amb altres usuaris compartint les seves opinions, pensaments, idees o reflexions sobre marques, ideologies, etc. Però els influenciadors digitals poden ser de diferents tipus, els coneixes tots?

• CELEBRITATS:

a) Persones que s’han fet famoses per la seva presència en línia (blog o xarxes socials). Principalment, són bloggers, youtubers i instagramers molt coneguts. Tenen una audiència massiva i el seu nivell de credibilitat és baix perquè els usuaris saben a què es dediquen i les associen amb la publicitat. Les seves tarifes normalment són elevades i publiquen per a diferents marques al mateix temps.

b) Persones que ja eren famoses per qüestions alienes a les xarxes i arran d’això tenen una notable presència online (al blog i/o a les xarxes socials). Solen tenir tarifes no gaire cares amb les marques que paguen els seus serveis i una credibilitat molt superior.

• KEY OPINION LEADERS (KOLs):

Els Key Opinion Leaders són usuaris amb una xarxa petita o mitjana de contactes en xarxes socials però amb un nivell d’influència elevat. També podem anomenar-los microinfluencers, estaríem parlant d’aproximadament menys de 10.000 followers però molt fidels. No són famosos però sí coneguts i reconeguts en el seu entorn offline i online. Es perceben com a experts en un nínxol o tema en concret o en l’estil de vida.
Poden tenir un blog o perfils a les diferents xarxes socials i destacar en una o en vàries. Els seus contactes els perceben com un prescriptor de confiança, no associats a la publicitat (dada molt interessant per a les empreses del món digital).

• PRESCRIPTORS DE MARCA (BRAND ADVOCATES):

Seguidors que sense que les marques hagin contactat amb ells, parlen i comparteixen continguts de la marca de forma espontània i sense un interès econòmic. Recomanen X producte o marca en les seves RRSS i ho fan també als seus contactes propers a escala personal. Solen tenir una xarxa menor de contactes però amb un nivell molt elevat de confiança. (Quan es donen aquests casos, els beneficis posteriors per a l’empresa recomanada són reeixits, però mai podrem saber si succeirà…).

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.