Compleixes amb la normativa LOPD 2018?

Compartir

La LOPD 2018 és una normativa que regula la protecció de dades del consumidor i que substitueix la que actualment està vigent. Ara bé, des del punt de vista de la pime que encara no l’ha implementat és important destacar què canvia en la pràctica amb ella:

– Territori d’aplicació: Aquelles empreses que utilitzin bases de dades d’organismes públics o es dediquin al tractament de dades massiu estan obligades a nomenar aquesta figura que serà el responsable de la supervisió de les pràctiques habituals perquè s’ajustin a la normativa actual. S’aplica fins i tot més enllà de les fronteres de la Unió Europea quan l’oferta de productes o serveis s’ofereixi a ciutadans que pertanyin al territori continental.

– Avisos de seguretat: 3 nous aspectes de la LOPD 2018.
* La base legal del tractament de dades ha d’estar especificada.
* Els temps de retenció d’aquestes dades també han de mostrar-se al consumidor.
* La informació que es proporciona de manera obligatòria a l’usuari ha de ser clara i concisa perquè aquest l’entengui.

– El dret a l’oblit: Una nova protecció per al consumidor que podrà exercir la potestat de sol·licitar l’eliminació de les seves dades en determinades circumstàncies: si s’han recollit il·lícitament, si ja no són necessaris o si s’han retirat en la forma adequada el seu consentiment.

– El dret a la portabilitat: És una altra de les novetats de la LOPD 2018. Amb ella es pretén obligar a l’empresa que gestioni les dades d’una determinada persona a enviar en els formats adequats per poder passar-los a un altre proveïdor, o fins i tot ser ella mateixa la que els transfereixi quan això sigui possible.

– Registre obligat de dades: A partir del gener del 2018 les empreses que treballin amb dades de persones han de portar un registre amb tots ells.

– Delegat de protecció de dades: Aquelles empreses que utilitzin bases de dades d’organismes públics o es dediquin al tractament de dades massiu estan obligades a nomenar aquesta figura que serà el responsable de la supervisió de les pràctiques habituals perquè s’ajustin a la normativa actual.

– Com demanar el consentiment a l’usuari: La LOPD 2018 va més enllà especificant que només podran sol·licitar-se les dades exclusivament necessàries per prestar el servei i / o producte evitant així que es puguin demanar més sota la mateixa signatura. El nou consentiment ha de ser actiu i verificable. És a dir, no és possible donar-ho per fet per silenci o inacció, ni tampoc validar si no es recull d’alguna manera en registre per a posteriors comprovacions.

– Sancions: Les multes per la no aplicació de la normativa LOPD 2018 podran aplicar-se a partir del 26 de maig de 2018. Qualsevol que hagi recopilat dades per a la seva activitat pot ser objecte de sanció. Aquestes són molt altes, i encara que es modulen en funció de proporcionalitat, efectivitat i efecte dissuasiu poden arribar entre els 10 i 20 milions d’euros o entre el 2% i el 4% del volum de negoci en funció de la seva gravetat.

 

 

Si estàs vinculat al món digital, estar al dia de les noticies i les diferents pràctiques a l’àrea del marketing és imprescindible per a . Si vols assolir bons coneixements per millorar el rendiment a la teva empresa, hi ha cursos molt aconsellables a Imagina Business School on imparteixen classes de Marketing Digital i Social Media. Són cursos de 32 hores repartits en diferents horaris: matins, tardes o caps de setmana, també disposen d’un súper intensiu de dissabtes. Els cursos d’Imagina Business School són tant per a estudiants, per autònoms com per a treballadors (a més, els últims estan bonificats).

Si t’interessa formar-te i saber-ne més sobre els cursos d’IBS clica a l’enllaç: https://goo.gl/nAd6Ni

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Etiquetes: