Estudi confirma que piular en directe durant l’emissió d’un programa de TV augmenta l’audiència

Compartir

No és cap misteri que a la gent li agrada seguir i llegir a actors, guionistes, productors i fins i tot els comptes oficials dels programes de televisió a les xarxes socials, especialment durant i després de l’emissió d’un programa de televisió. Twitter ha fet públic un estudi anomenat “Discovering the Value of Earned Audiences – How Twitter Expressions Activate Consumers”, realitzat a usuaris de Twitter dels Estats Units. La dada més important és que el 66% dels usuaris els hi agrada tenir Twitter com a segona pantalla quan miren la televisió.

• En el 61% dels usuaris els agrada llegir els tuits d’un actor o del repartiment
• En 35%, del compte oficial del programa
• Al 24% de les piulades del jurat o del presentador

Una de les millors conclusions de l’estudi és que la forma més potent i directa per impulsar la conversa sobre un programa a Twitter és tenir a la estrelles de l’espectacle interactuant a Twitter, sobretot, durant la seva emissió. Els programes en què els membres del repartiment van publicar alguna cosa en directe durant l’estrena van tenir un 64% més de missatge aquell dia que els programes que no van fer res. Així mateix, els programes que van piular en directe des dels seus comptes oficials també van experimentar un increment del 7% respecte els que no ho van fer.

A més d’augmentar el volum de tuits sobre un programa determinat, piular en directe també pot contribuir a construir una audiència a Twitter. Quan s’està emetent un programa, la ràtio de seguiment del seu compte oficial augmenta 6,5 vegades quan no tuiteja; però quan es tuiteja en directe, aquesta ràtio puja un 15%, això és 7,5 vegades més. Pel que fa al creixement, els comptes oficials s’incrementen 3,7 vegades en el nombre de seguidors quan no tuitegen, i 12,2 vegades quan tuitegen en directe, i això significa un augment del 228%.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Etiquetes: