Facebook estaria treballant en una app que permet publicar de manera anònima

Facebook en un smartphone. Imatge de Maria Elena a Flickr sota llicència Creative Commons
Compartir

La xarxa social contravindria la filosofia amb la qual Mark Zuckerberg va fundar Facebook: que la gent no s’emparés en l’anonimat per a ser sincers.

Mark Zuckerberg, fundador de Facebook, ho ha dit més d’un cop: la xarxa social que va crear portarà a què els seus usuaris expressin de manera més sincera les seves opinions, signades sota el seu perfil personal. Per això, és inconcebible que Facebook proporcioni una manera de publicar continguts a la xarxa social de forma anònima.

Malgrat tot, i segons informa l’influent bloc BITS del New York Times, Facebook està treballant en una app per a smartphones que permetrà als usuaris publicar de manera anònima a la xarxa social.

La font del New York Times són dos treballadors de Facebook propers al projecte, dels quals no n’ha revelat la seva identitat. Des de la companyia de Mark Zuckerberg han declinat fer comentaris al respecte.

El funcionament de la nova app, que podria veure la llum en algun moment de les properes setmanes, serà el de permetre que cada usuari pugui usar una sèrie de pseudònims per tal de comentar i debatre en els posts de Facebook salvaguardant el seu anonimat, ja que des de fora no es podrà vincular de cap manera un àlies amb la identitat d’un usuari de la xarxa social.

Des de fa un temps, diversos analistes alerten sobre un menor creixement de Facebook i, fins i tot, el seu abandonament per part d’alguns usuaris en favor de Twitter, Google+ o fins i tot WhatsApp.

Així doncs, i de materialitzar-se, aquesta nova iniciativa de Facebook hauria de ser emmarcada en un intent per retenir als actuals usuaris i incrementar les seves interaccions en la seva plataforma permetent actuar de manera anònima.

Com he dit al principi d’aquest article, l’anonimat és totalment contrari als principis en què Zuckerberg es va basar per a crear i fer créixer Facebook, però actualment els dictats del mercat i els accionistes manen, i l’empresa està obligada a fer créixer el volum d’interaccions dels seus usuaris per tal de guanyar més amb la publicitat.

Imatge que il·lustra aquest article de Maria Elena a Flickr sota llicència Creative Commons

Guillem Alsina

Guillem Alsina

Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Guillem Alsina
Etiquetes: