Instagram Stories: el final de Snapchat?

Instagram Stories i Snapchat

Titulem aquest article amb una pregunta perquè és poc probable que abans de llegir-lo no t’hagis assabentat del llançament d’Instagram Stories. La nova funcionalitat d’Instagram no ha passat desapercebuda ni ha deixat indiferent ningú – no precisament per la seva originalitat -, perquè està òbviament inspirada tot allò que ofereix Snapchat.

Des del dimecres 3 d’agost, els usuaris que han actualitzat l’aplicació han vist com, a la part superior del feed, ha anat apareixent una filera amb les icones rodones dels usuaris que segueixen i que s’estan animant a compartir moments en format d’imatge o de vídeo, podent ser editats amb filtres, text, icones i dibuixos i que desapareixen al cap de 24 hores.

Durant els últims mesos, Snapchat s’ha convertit en la xarxa social dels mil·lennistes pel seu caràcter efímer i els simpàtics filtres han traspassat generacions. No es pot amagar, que Instagram ha fet seus els punts més forts de l’app del fantasma  però, a cas l’evolució tecnològica no funciona així? No fa gaire, Twitter va protagonitzar una polèmica semblant en canviar el seu favorit (l’estrella al costat del retuit) pel concepte “m’agrada”, simbolitzat per un cor que, inevitablement, evoca a Facebook. Els tuitaires més passionals van arribar a enterrar la xarxa social. De moment, però, no hem d’enviar condolences.

El mateix ha passat en aquest cas. Les postures són ben diverses: des dels retrets de l’aplicació ara propietat de Mark Zuckerberg per se una còpia, als usuaris que estan encantats amb l’actualització perquè els permet tenir dues apps en una. Més enllà de tot plegat, només cal esperar per a comprovar si la balança s’ha de decantar cap a una banda en concret o ambdues conviuran. Tu, ¿a qui tries?

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Clara Pariente

Periodista. Editora d'ycom.cat. Selecciona el contingut, el redacta i l'estén per la xarxa.