La nova estratègia de Facebook penalitzarà l’“spam”

ycom.cat (2)

L’objectiu de la nova estratègia de Facebook és fer front al contingut problemàtic i de baixa qualitat per lluitar contra l'”spam”.


Per evitar la desinformació i males pràctiques, Facebook penalitzarà els enllaços de baixa qualitat que es comparteixen amb una freqüència inusualment alta a la xarxa social i siguin  considerats “spam”.

 

El responsable del mur “News Feed” de la companyia d’Adam Mosseri, va explicar en el blog corporatiu de la marca que la nova estratègia de Facebook va dirigida a un petit “grup de gent” que comparteix “enormes quantitats de posts al dia”. Mosseri va apuntar que molta gent fa difusió de contingut de baixa qualitat, sensacionalista i desinformatiu.

 

La lluita contra l'”spam”
Com a resultat de la nova estratègia de la xarxa social, els enllaços que els “spammers” comparteixen amb més freqüència que altres usuaris tindran menys prioritat. Cal tenir en compte que aquesta penalització afectarà només als enllaços i no als dominis, pàgines, vídeos, fotos i actualitzacions de localització o d’estat.

 

El blog sobre tecnologia Recode, explica que el canvi en l’algoritme per part de la xarxa social, influirà i afectarà els articles compartits més de 50 vegades al dia per aquest tipus d’usuaris que la companyia no considera que siguin robots.

 

Fer front al contingut problemàtic
En declaracions a Europa Press, Mosseri ha assegurat que “Aquests enllaços són desproporcionadament problemàtics (…). És un dels senyals més ferms que hem trobat per identificar una àmplia gamma de contingut problemàtic”.

 

Un dels valors fonamentals pels quals la xarxa social es mou és la informació. Tot aquell contingut que no compleixi els requisits serà penalitzat. Per aquesta raó, el directiu també ha destacat que el valor informatiu és el que regeix el mur del Facebook i s’ha de complir. Ha subratllat també que amb aquest tipus d’accions per millorar el mur, seran capaços de treure a la llum que la gent consideri informatives i disminuiran la propagació d’enllaços problemàtics com de “clickbait, sensacionalisme i desinformació”.

 

Amb l’objectiu de creació d’una comunitat que defensa Mark Zuckerberg, el darrer dijous, Facebook va anunciar que pròximament veuríem canvies en el nostre mur de la xarxa social perquè els usuaris puguin veure més actualitzacions dels seus amics i familiars.

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.