Polèmica actualització de WhatsApp ─ AL 2019

facebook-i-whatsapp
Compartir

 

 

A través d’una entrada al blog de la companyia publicada el 2012, els fundadors de WhatsApp Jan Koum i Brian Acton, explicaven les raons per les quals el seu servei de missatgeria instantània no integrava anuncis en la seva plataforma: “La publicitat no és solament la interrupció de l’estètica, sinó un insult a la seva intel·ligència i la interrupció de la seva línia de pensament“.

Amb prou feines dos anys més tard, en 2014, Facebook adquiria la plataforma de missatgeria més popular del planeta per prop de 22.000 milions de dòlars. Malgrat això, els fundadors de WhatsApp asseguraven que la seva plataforma seguiria sent autònom i que operaria de forma independent: “WhatsApp no oferirà cap anunci que interrompi la seva comunicació”.

El pla de Facebook

No obstant això, l’objectiu de Facebook era un altre. En declaracions a Forbes, Brian Acton ha revelat recentment que Mark Zuckerberg tenia plans per publicar anuncis a l’aplicació abans de l’adquisició de WhatsApp. No obstant això, ambdues companyies van arribar a un acord de no monetitzar la plataforma de missatgeria amb anuncis.

No obstant això, Zuckerberg va optar per trencar el seu acord amb els fundadors de WhatsApp fins a dues ocasions. En primer lloc, el desenvolupament de WhatsApp Business. Una plataforma, dirigida al sector empresarial, que ajuda a les empreses a gestionar els missatges amb els seus clients. Ara, la companyia treballa en la introducció d’anuncis en les històries de WhatsApp. “La publicitat dirigida em fa infeliç”, reconeixia Acton.

Facebook treballa en els anuncis per WhatsApp

Tal com ha donat a conèixer WABetaInfo, el mitjà especialitzat en totes les novetats de WhatsApp, Facebook ha començat a treballar en la implementació d’anuncis en la versió iOS de la plataforma de missatgeria instantània i començarà a fer-ho pròximament a Android. Per tant, WhatsApp seguirà els passos d’Instagram i començarà a mostrar anuncis entre les seves històries de cara a 2019.

Després de l’èxit de les Instagram Stories, Facebook va decidir introduir publicitat en aquestes. Des de llavors, la companyia intercala anuncis publicitaris entre les històries dels seus usuaris. Un moviment que es repetirà a WhatsApp de cara al 2019, quan s’espera que la companyia introdueixi aquesta nova característica que té com a objectiu treure un major rendiment econòmic al seu servei.

 

Gemma

Redactora d'YCOM. T'acosta el contingut que genera més conversa a la xarxa.
Etiquetes: