Tendències en disseny web

diseno-pagina-web-barcelona

 

La tendència actual en el món de la globalització és la recerca a internet abans de sortir de casa. És fonamental que una empresa compti amb presència a internet per a ser la seleccionada pel client.

Mitjançant les pàgines no només mostres de què tracta la teva empresa o els productes que ofereix, a través d’ella es pot arribar a clients potencials (leads).

Una pàgina web té una doble funció, d’una banda la de captar nous clients a través d’internet, i d’altra la d’informar els clients de què fem. D’aquesta manera estalviarem molt de temps a l’hora d’explicar els nostres serveis i productes, ja que comptarem amb una potent eina multimèdia que ens donarà suport.

– Dissenys minimalistes i nets. El més important és facilitar que l’usuari trobi el que va entrar a buscar la teva pàgina, un disseny minimalista li brindarà un panorama clar del teu lloc. Això ofereix poques distraccions que impedeixin que l’usuari no llegeixi un article o realitzi una compra.

– Dissenys modulars amb figures geomètriques. Actualment, una de les formes de presentació més usades, potser per la potència de Pinterest, és la presentació de la informació en format targetes. En versió mòbil són els dissenys que es carreguen més ràpidament. També, les figures geomètriques, amb patrons, línies i cercles van ser d’allò més usat per oferir un aspecte d’originalitat que les plantilles no ofereixen.

– Disseny de pantalla dividida en vertical. Amb l’objectiu de mostrar la informació de forma més clara i senzilla, les tendències en Disseny Web 2018 fan servir cada vegada més pantalles dividides com a inici de la pàgina. Aquesta tendència va molt de la mà amb la presentació modular.

– Tipografia Handmade. El “handmade” (escrit a mà) i proper està de moda, especialment perquè brinda una millor experiència a l’usuari transmet una aparença de proximitat i confiança que altres no ofereixen.

– Imatges d’amplada completa o Hero. Veiem moltes imatges amples full screen, també anomenades imatges Hero, el seu principal propòsit és cridar l’atenció dels usuaris i captivar-.

– Animacions o cinemagraphs. Cada vegada s’inclouen més animacions o cinemagraphs. Es tracta de fotografies amb moviments discrets en algun dels seus elements. És una forma original i cridanera d’atraure els teus clients, es una manera, diguem-ne, hipnòtica.

– Degradats amb diferents colors. L’ús de diversos colors per crear degradats i biocromatismes és una vella tendència, però les modes sempre tornen i els degradats tornen al carro.

– Millorar el disseny adaptatiu. Donar-li un cop d’ull a com llueix el teu lloc amb el disseny adaptatiu és bona idea, per crear una millor experiència d’usuari. El més recomanable és que els menús estiguin a la part inferior del mòbil per millorar la usabilitat del teu lloc.

– Publicitat nativa. Aquest punt és molt important, ja es deixava veure, però ara és un fet, la publicitat invasiva ha de desaparèixer. Es donarà pas a la publicitat nativa, aquesta no ha de ser percebuda pels teus usuaris com a publicitat, sinó com a part del teu contingut editorial.

– Fer notar que no és una plantilla. Amb les múltiples pàgines web que apareixen diàriament i fan ús de plantilles, adaptar-la com si fos teva és la millor opció. Això diferenciarà el teu lloc i aportarà millors sensacions als usuaris, permetent que et recordin més fàcilment.

– Colors brillants i fluorescents. Tenint en compte el minimalista, el blanc ajuda a donar l’aparença de gran espai, barrejat per descomptat amb colors vibrants i intensos perquè tot llueixi a la teva pàgina web.

– Il·lustracions úniques i originals. Com a part de la diferenciació, el teu lloc ha de tenir les seves pròpies imatges, oblida’t de les imatges d’estoc, això ja no funciona. Crea les teves pròpies imatges, potser es repeteixen per la teva competència o es noti que són imatges de recurs que no són teves.

– Optimitzar els elements gràfics. Encara que per descomptat, heu de tenir en compte l’optimització de tots els elements gràfics que facis servir, hauries de recórrer al format SVG (Sscalable Vector Graphics). Aquest és un format vectorial poc conegut però molt útil per al seu ús en línia per la seva flexibilitat i per la capacitat d’oferir gràfics amb qualitat.

– Que el web no sigui estàtica. Per agregar més originalitat i dinamisme a la teva pàgina web, pots i hauries d’afegir vídeos en HTML5. Els vídeos són una gran tendència que continua amb força per la seva gran capacitat de connectar als usuaris amb les experiències que vols transmetre.

– Microinteraccions amb l’usuari. L’efecte hover es dóna quan aconsegueixes configurar la teva pàgina web amb micro-interaccions, petites accions que generen algun canvi quan l’usuari fa una interacció. També s’usa l’efecte Parallax, el qual es distingeix per crear profunditat a la pantalla, amb moviments de diferents velocitats en elements que s’activen quan l’usuari fa scroll en la landing.

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Ens seguim?

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.
Ens seguim?

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   2V0-621   200-120   JK0-022   9A0-385   70-533   1z0-434   N10-006   PMP   70-532   300-320   70-412   100-105  , 70-410   9L0-066   NSE4   000-105   400-201   300-208   MB2-704   70-417   ICBB   350-060   NSE4   HP0-S42   NSE4   1Z0-144   70-246   101-400   000-017   300-208   1Z0-060   101-400   102-400   1Z0-804   70-534   350-029   70-178   70-462   EX200   000-017   9L0-012   CAP   000-106   C_TFIN52_66   c2010-652   CCA-500   70-488   N10-006   642-999   M70-101   300-135   2V0-621   CAP   300-135   C_TFIN52_66