Tendències en disseny web

Compartir

 

La tendència actual en el món de la globalització és la recerca a internet abans de sortir de casa. És fonamental que una empresa compti amb presència a internet per a ser la seleccionada pel client.

Mitjançant les pàgines no només mostres de què tracta la teva empresa o els productes que ofereix, a través d’ella es pot arribar a clients potencials (leads).

Una pàgina web té una doble funció, d’una banda la de captar nous clients a través d’internet, i d’altra la d’informar els clients de què fem. D’aquesta manera estalviarem molt de temps a l’hora d’explicar els nostres serveis i productes, ja que comptarem amb una potent eina multimèdia que ens donarà suport.

– Dissenys minimalistes i nets. El més important és facilitar que l’usuari trobi el que va entrar a buscar la teva pàgina, un disseny minimalista li brindarà un panorama clar del teu lloc. Això ofereix poques distraccions que impedeixin que l’usuari no llegeixi un article o realitzi una compra.

– Dissenys modulars amb figures geomètriques. Actualment, una de les formes de presentació més usades, potser per la potència de Pinterest, és la presentació de la informació en format targetes. En versió mòbil són els dissenys que es carreguen més ràpidament. També, les figures geomètriques, amb patrons, línies i cercles van ser d’allò més usat per oferir un aspecte d’originalitat que les plantilles no ofereixen.

– Disseny de pantalla dividida en vertical. Amb l’objectiu de mostrar la informació de forma més clara i senzilla, les tendències en Disseny Web 2018 fan servir cada vegada més pantalles dividides com a inici de la pàgina. Aquesta tendència va molt de la mà amb la presentació modular.

– Tipografia Handmade. El “handmade” (escrit a mà) i proper està de moda, especialment perquè brinda una millor experiència a l’usuari transmet una aparença de proximitat i confiança que altres no ofereixen.

– Imatges d’amplada completa o Hero. Veiem moltes imatges amples full screen, també anomenades imatges Hero, el seu principal propòsit és cridar l’atenció dels usuaris i captivar-.

– Animacions o cinemagraphs. Cada vegada s’inclouen més animacions o cinemagraphs. Es tracta de fotografies amb moviments discrets en algun dels seus elements. És una forma original i cridanera d’atraure els teus clients, es una manera, diguem-ne, hipnòtica.

– Degradats amb diferents colors. L’ús de diversos colors per crear degradats i biocromatismes és una vella tendència, però les modes sempre tornen i els degradats tornen al carro.

– Millorar el disseny adaptatiu. Donar-li un cop d’ull a com llueix el teu lloc amb el disseny adaptatiu és bona idea, per crear una millor experiència d’usuari. El més recomanable és que els menús estiguin a la part inferior del mòbil per millorar la usabilitat del teu lloc.

– Publicitat nativa. Aquest punt és molt important, ja es deixava veure, però ara és un fet, la publicitat invasiva ha de desaparèixer. Es donarà pas a la publicitat nativa, aquesta no ha de ser percebuda pels teus usuaris com a publicitat, sinó com a part del teu contingut editorial.

– Fer notar que no és una plantilla. Amb les múltiples pàgines web que apareixen diàriament i fan ús de plantilles, adaptar-la com si fos teva és la millor opció. Això diferenciarà el teu lloc i aportarà millors sensacions als usuaris, permetent que et recordin més fàcilment.

– Colors brillants i fluorescents. Tenint en compte el minimalista, el blanc ajuda a donar l’aparença de gran espai, barrejat per descomptat amb colors vibrants i intensos perquè tot llueixi a la teva pàgina web.

– Il·lustracions úniques i originals. Com a part de la diferenciació, el teu lloc ha de tenir les seves pròpies imatges, oblida’t de les imatges d’estoc, això ja no funciona. Crea les teves pròpies imatges, potser es repeteixen per la teva competència o es noti que són imatges de recurs que no són teves.

– Optimitzar els elements gràfics. Encara que per descomptat, heu de tenir en compte l’optimització de tots els elements gràfics que facis servir, hauries de recórrer al format SVG (Sscalable Vector Graphics). Aquest és un format vectorial poc conegut però molt útil per al seu ús en línia per la seva flexibilitat i per la capacitat d’oferir gràfics amb qualitat.

– Que el web no sigui estàtica. Per agregar més originalitat i dinamisme a la teva pàgina web, pots i hauries d’afegir vídeos en HTML5. Els vídeos són una gran tendència que continua amb força per la seva gran capacitat de connectar als usuaris amb les experiències que vols transmetre.

– Microinteraccions amb l’usuari. L’efecte hover es dóna quan aconsegueixes configurar la teva pàgina web amb micro-interaccions, petites accions que generen algun canvi quan l’usuari fa una interacció. També s’usa l’efecte Parallax, el qual es distingeix per crear profunditat a la pantalla, amb moviments de diferents velocitats en elements que s’activen quan l’usuari fa scroll en la landing.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.