Variables econòmiques en màrqueting digital

Compartir

Els models de compra més habituals perquè et siguin d’ajuda:

Click: L’acció de prémer i la posterior redirecció a una web.
– CTR: Click Through Rate. El càlcul que s’efectua és el següent: CTR = Click/impressions%.
– CPM: El càlcul que s’efectua és el següent. Model de comercialització més habitual. Paguem cada 1.000 impressions. Cost per cada 1.000. Es paga per mostrar una creativitat (banner, vídeo, etc.) i atraure trànsit a la web. El cost per cada 1.000 vegades que es veu la teva creativitat. Inversió/impactesx1.000.
– CPC: Cost Per Clic. Es paga per cada clic que es faci en la nostra creativitat per així entrar a la pàgina web. El càlcul és el següent: Inversió / nombre de clics aconseguits.
Lead: Quan s’incorporen registres a una base de dades per a un desenvolupament posterior d’accions CRM. És a dir, que els usuaris realitzin algun tipus d’acció a la web, convertint-se en clients potencials, per exemple, omplint un formulari o subscrivint a un butlletí.
– CPL: Cost per Lead o registre. El càlcul és el següent: inversió / nombre de registres o leads aconseguits per la campanya.
– CPA: Cost Per Adquisició. La gent que compra en línia gràcies a la nostra campanya. El càlcul és el següent: Inversió / nombre de vendes realitzades. És una modalitat molt utilitzada per entitats bancàries i negocis comerç electrònic.

Arnau Sanz Ardanuy

Director ycom.cat i de l'agència de marketing Imagina. Especialitzat en tendències, eines TIC, xarxes socials i publicitat online.