Washington Post: una xarxa social per trobar ‘freelancers’

Compartir

Un dels diaris nord-americans de més prestigi ha llançat la seva pròpia xarxa social, connectada amb LinkedIn, per buscar el talent disseminat arreu del món.

Per un moment, poseu-vos a la pell d’un dels redactors d’un gran diari de prestigi quan esclata la noticia a l’altra punta del món. Qui la pot cobrir? qui tenim a prop que s’hi pugui desplaçar i cobrir-la sobre el terreny? i fer-hi fotos? i analitzar la situació? Enmig del caos, s’acaba recorrent moltes vegades als contactes personals, a qui coneixes tu, qui conec jo, i també al planter de periodistes que el diari té en nòmina i als col.laboradors amb els qui ha treballat algun cop. Però, com podem descobrir talent nou?

El Washington Post, un dels diaris nord-americans més prestigiosos sobretot d’ençà que fou a les seves pàgines on es va destapar l’escàndol Watergate, ha decidit emprar les xarxes socials per entrar en contacte amb el talent disseminat pel món, fent que sigui aquest qui vagi al diari, i així poder disposar d’un planter de freelancers que puguin cobrir la noticia en un moment determinat quan es produeixi aquesta i el diari no tingui ningú en el seu planter prou a prop per poder-la cobrir.

Amb l’explícit nom de Talent Network, el que ha fet el Post és crear una xarxa social pròpia, lligant-la amb LinkedIn (podem extreure dades del nostre perfil d’aquesta xarxa social, i alimentar-lo amb el que fem en la xarxa pròpia del diari), i obrint-la per a què hom s’hi pugui inscriure lliurement.

D’aquesta manera, el Post disposa d’una eina exclusiva que li permet, per una banda, tenir currículums i perfils de blocaires i periodistes d’arreu del món, especialitzats en temes diversos i repartits per tot el globus, als quals recòrrer en un moment determinat si sorgeix la noticia en un lloc que el rotatiu no podria cobrir fins passades unes hores o, fins i tot, uns dies.

Una xarxa social pròpia dota la iniciativa d’una eina que no pateix de les possibles intromisions que podria tenir un grup -fins i tot tancat- en una altra xarxa social, fins i tot professional com és LinkedIn, focalitzant el seu ús per part dels usuaris en la funció per a la qual interessa al Post.

A més, un desenvolupament propi fet a mida, permet a l’empresa que gestiona el prestigiós diari, orientar la xarxa com més li convingui i introduïr-hi les funcionalitats que més li interessin, com ara el desplegament d’un mapamundi amb els inscrits a la seva base de dades geolocalitzats per conèixer qui es troba més a prop de la noticia, o l’agrupació dels inscrits per àrees de coneixement.

Si bé en molts casos la creació de xarxes socials específiques fora de les grans del sector ha fracassat, la connexió amb LinkedIn (fet que elimina la necessitat d’un procés d’inscripció omplint diverses caselles que és el que molts cops dissuadeix els interessats d’apuntar-s’hi) facilita la tasca de manteniment del perfil i fa més senzilla la gestió a nivell personal.

De fet, crec sincerament que aquesta és la clau per a què una xarxa social feta a mida funcioni: dotar-la de la màxima funcionalitat, dirigida als objectius, i connectar-la amb una altra o unes altres eines que en facilitin al màxim el manteniment per part dels usuaris.

Si ets periodista, blocaire, t’agrada escriure, et consideres expert en un tema i domines l’anglès, aquesta pot ser la teva oportunitat de veure el teu nom imprès en un dels diaris més prestigiosos de tots els temps.

Guillem Alsina

Guillem Alsina

Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Guillem Alsina
Etiquetes: