El banc virtual N26 aterra a Barcelona

Compartir

Però no ho fa amb cap oficina, si no amb un centre de desenvolupament que ha ubicat en un coworking molt cèntric de la capital catalana. En aquest hi treballen actualment tretze persones, amb plans per a contractar-ne dues més en breu, i augmentar a mitjà termini el planter a vint-i-cinc, que és el nombre de treballadors que ara tenen a Nova York, als quals cal afegir-hi els cinc-cents a Berlín.

La següent fase de contractació s’ha d’acabar a finals de l’any vinent, i la previsió és que l’oficina ja superarà els dos-cents treballadors. Per a aquell moment, les instal·lacions ja se’ls hauran quedat petites i hauran hagut de trobar-ne unes altres però, per començar, ocupen la quarta planta del OneCoWork del carrer d’Estruc.

L’oficina que N26 obre a Barcelona serà independent de les de Berlín i Nova York, però hi actuarà coordinada, i durà a terme el desenvolupament tècnic de les solucions que ofereix el banc.

Un moment de la presentació

Un moment de la presentació

Per què Barcelona?

És una qüestió que ha centrat bona part de la intervenció, i que tant Valentin Stalf (fundador i CEO de la companyia) com Francisco Sierra (Director General per a Espanya) han volgut tractar a fons. La resposta la podem resumir en què l’estil de vida de la ciutat comtal els ha seduït.

La seu de Berlín és com unes petites Nacions Unides, amb treballadors pertanyents a cinquanta nacionalitats diferents, molts dels quals han demostrat interès en treballar a Barcelona. La qualitat de vida que es respira a la ciutat, el clima mediterrani i el mar que la banya, són factors determinants per a molts dels professionals que l’entitat recluta, i que volen viure i treballar a la capital catalana.

Una imatge de les noves oficines d'N26 a Barcelona

Una imatge de les noves oficines d’N26 a Barcelona

El sol fet de ser una ciutat diferent de Berlín, la diferència apreciada com a valor, també ha estat un punt tingut en compte a l’hora de realitzar l’elecció. És de suposar que una ciutat diferent porta a una forma de veure la vida i les coses diferents, i això redunda en diversitat i més riquesa per fer front a les solucions que es volen oferir als clients.

Un altre factor que ha jugar a favor de Barcelona ha estat el seu ecosistema tecnològic, com a hub d’innovació madur que permet trobar aquí el talent necessari sense haver-lo d’importar d’altres llocs. Barcelona ja és per ella mateixa un pol atractor de talent, pel que és fàcil trobar-hi el personal requerit, i no només nadiu, si no també d’expatriats que han escollit viure-hi. També hi influeix que sigui la capital mundial de la mobilitat i aculli el Mobile World Congress.

I, finalment, la connectivitat de Barcelona a nivell de transports amb altres ciutats europees, que des d’N26 qualifiquen com a excel·lent, també ha contribuït a decantar l’elecció.

Per cert que N26 està en plena efervescència de contractes, així que si us interessa, ja sabeu…

Compte Metal premium per a tots els clients de l’Estat

Per “celebrar” el desembarcament a Barcelona, N26 llança per a tot l’Estat el seu producte premium Metal, consistent en una tarja de crèdit contactless de gran qualitat fabricada en metall mat (d’aquí el nom del producte), disponible en tres colors (negre carbó, rosa quartz, i gris perla), i que porta aparellats diversos serveis extra.

Entre aquests, N26 manté acords amb empreses com ara Hotels.com, IHG o Drivy per a dotar d’una cartera de serveis solvent aquest producte. L’ús de la tarja també inclou una assegurança de viatges i de compres, permet la retirada d’efectiu, i pagar en qualsevol moneda sense comissions.

La tarja de crèdit Metal negre carbó

La tarja de crèdit Metal negre carbó

Metal ja havia estat llançada en altres mercats en els quals opera N26 prèviament i es tracta, en paraules dels representants de la mateixa entitat, del seu “producte estrella”, en el qual els clients espanyols havien demostrat el seu interès des del llançament internacional, segons han afirmat des de l’entitat bancària.

Ara per ara, N26 no ofereix tota la gamma de serveis financers que ofereixen les entitats bancàries tradicionals però, repetim-ho un cop més: no és una entitat bancària tradicional, si no una de nascuda a l’entorn digital i dirigida a nadius d’aquest entorn, sobretot als anomenats millennials.

Guillem Alsina

Guillem Alsina

Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Guillem Alsina
Etiquetes: