Cubus Games guanya la primera HackatH2On

Compartir

Per celebrar el Dia Mundial de l’Aigua, més de 20 equips d’entre 2 i 5 persones van participar a la primera HackatH2On organitzada per el Museu Agbar de les Aigües, que va tenir lloc a les mateixes instal·lacions del museu el passat 21­‐22 de març. L’objectiu principal d’aquesta particular hackathon era crear una app per a dispositius mòbils en 24 hores per apropar la cultura de l’aigua als ciutadans.

El Museu Agbar de les Aigües és un museu contemporani dedicat a l’aigua, que vol promoure’n el coneixement i els valors des d’una experiència vital, d’aprenentatge i lúdica.

Aquest missatge encaixa perfectament amb la proposta que va presentar Cubus Games: una app immersiva que s’adapta a l’espai i fa que l’experiència virtual i física es fusionin en una vivència memorable al museu. Així doncs, l’equip de Cubus Games va posar a prova la seva creativitat i eficàcia durant 24 hores molt intenses. En aquest temps (de les 11.00h del dissabte fins les 11:00h del diumenge) va desenvolupar tota la narrativa, il·lustracions, personatges, escenaris, mecàniques de joc, disseny, banda sonora… i ho va integrar en una aventura interactiva anomenada “Agbar, el Temple de l’Aigua”. Se’ls demanava “una app oberta, que podia ser seriosa, lúdica, pràctica, però que donés a conèixer la cultura de l’aigua”. Cubus Games va enginyar-se un videojoc, “una espècie de ‘tria la teva aventura’ clàssic” que s’ubicava en un futur “distòpic, on a penes resta aigua i pocs humans poblant el planeta”, en un univers amb certes similituds amb pel·lícules com ‘Mad Max’. Els protagonistes són una família que han d’arribar fins al Temple d’Agbar, és a dir, el Museu de les Aigües. La fase del videojoc conclou en aquest punt. L’app, però, té més recorregut. “L’usuari acaba l’aventura de videojoc en aquest punt, però ha de visitar el Museu per seguir amb la història. La segona fase del joc és allà, i s’ha d’interactuar amb les instal·lacions”. En la segona fase de l’app, “vam utilitzar un dispositiu de bluetooth que funciona correctament si es va pels espais apropiats del Museu. En aquest moment, es fusionen el videojoc i la gimcana”, explica Garreta, i “transgredim els límits d’una app per mòbil, hi ha elements reals i virtuals”.

Cubus Games és un equip de desenvolupadors d’apps i entusiastes de l’storytelling interactiu, ubicats a Igualada. La seva tecnologia creativa permet crear des d’apps per viure aventures de qualsevol gènere, fins a serious games amb contingut narratiu, aplicables a diferents àmbits culturals, educatius i d’entreteniment. Podeu fer un cop d’ull a les seves apps per iOs i Android.

Font: Nota de premsa + Anoia Diari