El creixement en visitants del MWC: quelcom normal

portada_MWC

La gran majoria de mitjans de comunicació es meravellen de que, gairebé cada any, el Mobile World Congress és capaç de batre les xifres de visitants de l’edició de l’any anterior. Malgrat que enguany no ho va aconseguir, amb 107.000 visitants (pam més, pam menys), el que representa un miler menys que el 2017, les expectatives són de superar aquesta xifra per a l’edició del 2019 recentment presentada.

Tampoc és la primera vegada que el congrés pateix un estancament puntual: el 2009 i el 2010 no va aconseguir captar tants visitants com el 2008, havent d’esperar a l’edició del 2011 per superar la xifra de tres anys endarrere. I no, la davallada d’aquells dos anys no va ser culpa del lio del Procés, per si algú volia córrer a fer valoracions amb poc coneixement de causa.

Una fira que cada any capta més sectors

He pogut gaudir de la possibilitat de cobrir el Mobile World Congress com a periodista en cadascuna de les edicions que s’han celebrat a Barcelona des del 2006, any en el qual s’hi va fer la primera després de que el certamen abandonés la ciutat francesa de Canes, el que em dóna la possibilitat de tenir un punt de vista força bo del perquè d’aquestes xifres estratosfèriques que han provocat que l’assistència al congrés es més que dupliqués d’ençà d’aquella primera edició a la ciutat comtal.

I el fet és tan senzill d’explicar com recordar què hi havia als estands tot voltant per la fira des de la primera edició.

En les primeres, la temàtica era molt resumida: telefonia mòbil. És clar que això no equival només a terminals (telèfons), la punta de l’iceberg en tot aquest món de les telecomunicacions, tenint-hi lloc els fabricants d’infraestructures (antenes, punts d’accés, repetidors, material de xarxes,…), les operadores, i els prestadors de serveis.

Al llarg dels anys, la mobilitat s’ha anat escampant, com una taca d’oli, cap a altres indústries com és l’automobilística. No m’hauria imaginat un cotxe al certamen a les primeres edicions si no era només per a finalitats publicitàries. I ara, qualsevol vehicle incorpora una tarjeta SIM, un o diversos aparells que aprofiten aquesta connectivitat, i els serveis que el fan útil.

I aquests no són només els mapes i la informació, si no també serveis d’entreteniment i oci digital. La indústria de l’entreteniment es troba més present que mai al Mobile. La salut també hi és, i en una quantitat que no m’hauria imaginat mai.

A mesura que el nostre smartphone ha anat incorporant funcionalitats i atraient a nous “jugadors” al terreny de la mobilitat, el Mobile ha anat afegint als seus visitants perfils que, fins a determinat moment, ni s’haurien imaginat poder-hi anar algun dia.

Viatgeu mentalment en el temps un moment fins al 2006. Què hi pintava un directiu de la SEAT o un directiu d’una fabricant d’utensilis mèdics en aquest congrés? Podríem pensar que poca cosa, malgrat que sempre hi ha qui s’avança al seu temps i ja tindria la previsió de l’impacte que tindrien en pocs anys la connectivitat mòbil i les tecnologies de mobilitat al seu sector, però en trobaríem pocs. Aquests perfils ara són comuns als passadissos del Mobile.

I els anys que no ha crescut o, fins i tot, ha davallat, han estat per un motiu molt senzill: les expectatives. No hi havia tanta cosa nova respecte l’any anterior. I la gent no va a les fires i congressos a passejar-s’hi, hi va a treballar, així que si no preveus treure’n més suc que l’any anterior o no t’atrau per primera vegada, senzillament no hi vas.

Barcelona ha fet molt bona tasca acollint el congrés (deixant de banda les crítiques que se li han fet a l’esdeveniment i a la gestió municipal en alguns aspectes), però tampoc no ens arrepengem en l’èxit; ni la riuada creixent de visitants són responsabilitat nostra, ni manquem de ciutats rivals que podrien oferir el mateix que oferim, però tampoc els independentistes hem espantat l’assistència quan aquesta ha davallat.

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Guillem Alsina

Redactor en cap d'ycom.cat i atombit.es. De formació tècnica, escriu sobre tecnologia

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   2V0-621   200-120   JK0-022   9A0-385   70-533   1z0-434   N10-006   PMP   70-532   300-320   70-412   100-105  , 70-410   9L0-066   NSE4   000-105   400-201   300-208   MB2-704   70-417   ICBB   350-060   NSE4   HP0-S42   NSE4   1Z0-144   70-246   101-400   000-017   300-208   1Z0-060   101-400   102-400   1Z0-804   70-534   350-029   70-178   70-462   EX200   000-017   9L0-012   CAP   000-106   C_TFIN52_66   c2010-652   CCA-500   70-488   N10-006   642-999   M70-101   300-135   2V0-621   CAP   300-135   C_TFIN52_66