Google fitxa l’ex-CEO de Ford

Alan Mulally en la seva etapa a Ford. Imatge de Julia Gabriel a Flickr sota llicència Creative Commons

La seva missió podria ser potenciar els esforços en el sector automobilístic de Google, o reorganitzar els seus departaments interns.

Després que s’hagués rumorejat amb certa insistència que Alan Mulally seria el successor de Steve Ballmer com a CEO de Microsoft (rumors que van acabar essent desmentits amb l’elecció de Satya Nadella), aquell qui havia portat les regnes de la poderosa fabricant d’automòbils Ford ha anat a parar, efectivament, al camp tecnològic, però no pas a la companyia de Redmond, si no a una de les seves més directes rivals: Google.

Ha estat la mateixa companyia de Mountain View qui, a través del seu blog oficial, ha anunciat el fitxatge de Mulally per al seu Consell d’Administració, en el qual estarà en el Comitè d’Auditoria de la companyia del cercador.

De formació com a enginyer, Mulally va iniciar la seva escalada a Boeing a partir de la seva entrada a la companyia el 1969 i fins al 2006, any en què va canviar el sector aeronàutic per passar a l’automobilístic entrant a Ford directament com el seu CEO i en substitució d’un dels hereus de la família fundadora.

Durant el seu mandat, que s’ha allargat des de setembre del 2006 fins al mes passat, Mulally ha tret a Ford del baix moment en vendes que l’empresa va encetar a finals de la dècada dels noranta del segle passat i es va perllongar fins a principis d’aquest segle, tornant a convertir-la en líder de mercat.

Mulally és, a més, un incondicional de les noves tecnologies, i sota el seu comandament Ford ha esdevingut una de les habituals de certamens en teoria molt allunyats del sector automobilístic com són el Mobile World Congress de Barcelona o el CES de Las Vegas.

I què hi farà un ex-Ford a Google? No oblidem que els nois de Sergey Brin i Larry Page estan donant petites passes per entrar des de diverses vies al sector automobilístic.

Per una banda tenim el seu projecte de cotxe autoconduït, mentre que en l’apartat del programari, l’empresa va presentar recentment la seva plataforma específica per a automòbils, Android Auto, que facilita la connectivitat entre el vehicle i els nostres dispositius personals com ara smartphones i tauletes tàctils.

En aquest sentit, l’experiència, visió de conjunt i contactes en la industria automobilística de Mulally, poden ser vitals per a què la companyia de Mountain View s’imposi per sobre de rivals com Apple (CarPlay) o la Linux Foundation (Automotive Grade Linux).

Una altra vessant en la que l’ex-CEo de Ford pot ajudar Google és a focalitzar els seus esforços de la manera adequada per seguir guanyant quota de mercat.

Mulally és conegut en la industria per saber focalitzar els diversos equips de treball i divisions de les empreses que ha dirigit en un objectiu comú, resumit habitualment en un eslogan (a Boeing va ser “Working Together”, treballant junts, i a Ford “Go Further”, anar més enllà). Google és una gran multinacional amb moltes potes, i és possible que Mulally hagi estat fitxat per posar una mica d’ordre en un cert desgavell intern.

Si aquest fos el cas, veurem sens dubte la realineació de projectes i potser l’eliminació d’uns quants, els que siguin considerats més improductius, seguint una tasca que ja ha estat feta en diverses ocasions en el passat.

Imatge que il·lustra aquest article de Julia Gabriel a Flickr sota llicència Creative Commons

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Guillem Alsina

Redactor en cap d'ycom.cat i atombit.es. De formació tècnica, escriu sobre tecnologia