Google fitxa l’ex-CEO de Ford

Alan Mulally en la seva etapa a Ford. Imatge de Julia Gabriel a Flickr sota llicència Creative Commons

La seva missió podria ser potenciar els esforços en el sector automobilístic de Google, o reorganitzar els seus departaments interns.

Després que s’hagués rumorejat amb certa insistència que Alan Mulally seria el successor de Steve Ballmer com a CEO de Microsoft (rumors que van acabar essent desmentits amb l’elecció de Satya Nadella), aquell qui havia portat les regnes de la poderosa fabricant d’automòbils Ford ha anat a parar, efectivament, al camp tecnològic, però no pas a la companyia de Redmond, si no a una de les seves més directes rivals: Google.

Ha estat la mateixa companyia de Mountain View qui, a través del seu blog oficial, ha anunciat el fitxatge de Mulally per al seu Consell d’Administració, en el qual estarà en el Comitè d’Auditoria de la companyia del cercador.

De formació com a enginyer, Mulally va iniciar la seva escalada a Boeing a partir de la seva entrada a la companyia el 1969 i fins al 2006, any en què va canviar el sector aeronàutic per passar a l’automobilístic entrant a Ford directament com el seu CEO i en substitució d’un dels hereus de la família fundadora.

Durant el seu mandat, que s’ha allargat des de setembre del 2006 fins al mes passat, Mulally ha tret a Ford del baix moment en vendes que l’empresa va encetar a finals de la dècada dels noranta del segle passat i es va perllongar fins a principis d’aquest segle, tornant a convertir-la en líder de mercat.

Mulally és, a més, un incondicional de les noves tecnologies, i sota el seu comandament Ford ha esdevingut una de les habituals de certamens en teoria molt allunyats del sector automobilístic com són el Mobile World Congress de Barcelona o el CES de Las Vegas.

I què hi farà un ex-Ford a Google? No oblidem que els nois de Sergey Brin i Larry Page estan donant petites passes per entrar des de diverses vies al sector automobilístic.

Per una banda tenim el seu projecte de cotxe autoconduït, mentre que en l’apartat del programari, l’empresa va presentar recentment la seva plataforma específica per a automòbils, Android Auto, que facilita la connectivitat entre el vehicle i els nostres dispositius personals com ara smartphones i tauletes tàctils.

En aquest sentit, l’experiència, visió de conjunt i contactes en la industria automobilística de Mulally, poden ser vitals per a què la companyia de Mountain View s’imposi per sobre de rivals com Apple (CarPlay) o la Linux Foundation (Automotive Grade Linux).

Una altra vessant en la que l’ex-CEo de Ford pot ajudar Google és a focalitzar els seus esforços de la manera adequada per seguir guanyant quota de mercat.

Mulally és conegut en la industria per saber focalitzar els diversos equips de treball i divisions de les empreses que ha dirigit en un objectiu comú, resumit habitualment en un eslogan (a Boeing va ser “Working Together”, treballant junts, i a Ford “Go Further”, anar més enllà). Google és una gran multinacional amb moltes potes, i és possible que Mulally hagi estat fitxat per posar una mica d’ordre en un cert desgavell intern.

Si aquest fos el cas, veurem sens dubte la realineació de projectes i potser l’eliminació d’uns quants, els que siguin considerats més improductius, seguint una tasca que ja ha estat feta en diverses ocasions en el passat.

Imatge que il·lustra aquest article de Julia Gabriel a Flickr sota llicència Creative Commons

T'interessen aquests continguts en català?

Subscriu-te al butlletí d'ycom i rebràs la informació més destacada i articles exclusius al teu correu electrònic una vegada per setmana.

Guillem Alsina

Redactor en cap d'ycom.cat i atombit.es. De formació tècnica, escriu sobre tecnologia

000-017   000-080   000-089   000-104   000-105   000-106   070-461   100-101   100-105  , 100-105  , 101   101-400   102-400   1V0-601   1Y0-201   1Z0-051   1Z0-060   1Z0-061   1Z0-144   1z0-434   1Z0-803   1Z0-804   1z0-808   200-101   200-120   200-125  , 200-125  , 200-310   200-355   210-060   210-065   210-260   220-801   220-802   220-901   220-902   2V0-620   2V0-621   2V0-621D   300-070   300-075   300-101   300-115   300-135   3002   300-206   300-208   300-209   300-320   350-001   350-018   350-029   350-030   350-050   350-060   350-080   352-001   400-051   400-101   400-201   500-260   640-692   640-911   640-916   642-732   642-999   700-501   70-177   70-178   70-243   70-246   70-270   70-346   70-347   70-410   70-411   70-412   70-413   70-417   70-461   70-462   70-463   70-480   70-483   70-486   70-487   70-488   70-532   70-533   70-534   70-980   74-678   810-403   9A0-385   9L0-012   9L0-066   ADM-201   AWS-SYSOPS   C_TFIN52_66   c2010-652   c2010-657   CAP   CAS-002   CCA-500   CISM   CISSP   CRISC   EX200   EX300   HP0-S42   ICBB   ICGB   ITILFND   JK0-022   JN0-102   JN0-360   LX0-103   LX0-104   M70-101   MB2-704   MB2-707   MB5-705   MB6-703   N10-006   NS0-157   NSE4   OG0-091   OG0-093   PEGACPBA71V1   PMP   PR000041   SSCP   SY0-401   VCP550   2V0-621   200-120   JK0-022   9A0-385   70-533   1z0-434   N10-006   PMP   70-532   300-320   70-412   100-105  , 70-410   9L0-066   NSE4   000-105   400-201   300-208   MB2-704   70-417   ICBB   350-060   NSE4   HP0-S42   NSE4   1Z0-144   70-246   101-400   000-017   300-208   1Z0-060   101-400   102-400   1Z0-804   70-534   350-029   70-178   70-462   EX200   000-017   9L0-012   CAP   000-106   C_TFIN52_66   c2010-652   CCA-500   70-488   N10-006   642-999   M70-101   300-135   2V0-621   CAP   300-135   C_TFIN52_66